۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار امسال برای تحصیل دانشجویان مددجوی کمیته امداد در استان کرمانشاه اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کامیار جمشیدی معاون فرهنگی کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه این نهاد به دانشجویان و طلاب تحت حمایت کمک هزینه تحصیلی و شهریه پرداخت می‌کند، گفت : امسال ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و وام‌های قرض الحسنه فرهنگی به هزار و ۸۵۳ دانشجو و طلبه مددجو در استان تعلق گرفته است.

او گفت : دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از این اعتبار در قالب کمک هزینه تحصیلی و شهریه به صورت بلاعوض و دو میلیارد تومان در قالب وام قرض الحسنه به دانشجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

او با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از اعتبارات فرهنگی این نهاد با مشارکت خیران نیکوکار تامین می‌شود، افزود: امیدواریم خیران بیش از پیش یاری رسان کمیته امداد برای تامین هزینه‌های تحصیل دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت باشند .

طرح مدارس همدل زمینه تحصیل دانش آموزان را فراهم می کند

در سال تحصیلی جاری زمینه تحصیل ۴۳۰ دانش آموز مددجوی کمیته امداد در استان کرمانشاه در طرح «مدارس همدل» فراهم شده است.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: طرح مدارس همدل با هدف اشتغال به تحصیل رایگان دانش آموزان تحت حمایت این نهاد در مدارس هیات امنایی و غیرانتفاعی اجرا می‌شود.

جمشیدی افزود: هم اکنون ۴۳۰ دانش آموز مددجو در استان در قالب طرح مدارس همدل در مدارس هیات امنایی و غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند.

او با بیان اینکه این دانش آموزان بدون پرداخت شهریه در مقاطع متوسطه اول و دوم مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: طرح مدارس همدل برابر تفاهم نامه منعقده شده بین کمیته امداد و آموزش و پرورش به اجرا درآمده است.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: حمایت و پشتیبانی تحصیلی از دانش آموزان مستعد مددجو و تلاش به منظور قبولی این دانش آموزان در دانشگاه‌های معتبر دولتی از اهداف اجرای طرح مدارس همدل است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.