مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود خراسان رضوی (عج) گفت: در تقویم سال آینده دو نیمه شعبان داریم و برنامه های خاصی با عنوان"خبری در راه است" برای آن در نظر گرفته ایم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت الاسلام سید جعفر موسوی نسب مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خراسان رضوی گفت: برنامه‌های دهه مهدویت از روز بیست و نهم اسفند ۱۳۹۹ مصادف با ولادت امام سجاد (ع) آغاز خواهد شد که این روز با عنوان دعا، معنویت، اخلاق و آمادگی برای ظهور نام گذاری شده است

 

او افزود: هم چنین روز سی ام اسفند با عنوان مواسات و همدلی برای ظهور، اولین روز از فروردین ۱۴۰۰ با نام ظهور بهار جان و جهان، دوم فرودین با عنوان معرفت، تربیت نسلِ منتظر و اضطرار به حجت، سوم فروردین با نام ولایت فقیه، تمدن سازی و آمادگی برای ظهور نام گذاری شده است.


مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه عنوان روز چهارم فروردین ۱۴۰۰ مرتبط با شعار سال مقام معطم رهبری در این سال خواهد بود، ادامه داد: پنجم فروردین سال ۱۴۰۰ که مصادف است با ولادت حصرت علی اکبر (ع) و روز جوان، با عنوان تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور نام گذاری شده و هم چنین ششم فروردین با نام سلامت، خانواده، سبک زندگی و آمادگی برای ظهور و هفتم فروردین با نام انقلاب اسلامی و زمینه سازی برای ظهور، هشتم فروردین با عنوان توسل به حضرت، ولی عصر (عج) و نهایتا نهم فروردین ۱۴۰۰ نیز با عنوان روز مستصعفین، تمدن نوین اسلامی و انتطار جهانی نام گذاری شده است.


موسوی نسب با اعلام برنامه‌های دهه مهدویت  بیان کرد: در ایام دهه مهدویت و نیمه شعبان، حدود هزار نفر از کارشناسان خواهر و برادر در حوزه مهدویت را به سراسر استان و حتی به کشور‌های هم جوار اعزام خواهیم کرد که به موضوع تبیین معارف مهدویت در سطح جامعه خواهند پرداخت تا  از ظرفیت طلاب حوزه علمیه و طلاب جامعه المصطفی العالمیه در این بخش بهره  ببریم.


بیشتر بخوانید



او تصریح کرد : برای ۱۱۰ مسجد در مشهد مقدس برنامه ریزی خاصی داریم که به طور ویژه‌تر در ۱۰ مسجد نیز طرح مباحث معرفتی در دهه مهدویت و نمایشگاه محصولات فرهنگی مهدویت را خواهیم داشت.


مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)خراسان رضوی تأکید کرد: طبق هماهنگی که با صداوسیمای مرکز خراسان رضوی داشته ایم چند نفر از کارشناسان مباحث مهدویت را به آنان معرفی کرده ایم که در این ایام از شبکه‌های صداوسیمای مرکز خراسان رضوی پخش برنامه خواهند داشت.

موسوی نسب اظهار کرد: نورافشانی در شب میلاد حضرت مهدی (عج) در کل استان و خصوصا در مشهد انجام خواهد شد. برنامه احیای شب نیمه شعبان را در دستور کار داریم، زیرا شب زنده داری در این شب جایگاه ویژه‌ای بعد از شب‌های قدر دارد و مراسم جشن روز نیمه شعبان نیز در عرصه میدان شهدا برگزار خواهد شد که اگر موازین کرونایی اجازه دهد به صورت حضوری برگزار می‌شود و در غیر این صورت به شکل خودرویی انجام خواهد شد و هم چنین محله آرایی در سراسر استان نیز برنامه ریزی شده است.


 او با ارائه توضیحات طرح هر خانه یک مهدیه افزود: کسانی که به هر دلیل نمی‌توانند در جشن‌های نیمه شعبان شرکت کنند، می‌توانند با همکاری ما از کارشناسانی در حوزه مهدویت به منازل شان دعوت کنند که در جمع خانواده و یا اقوام شان به طرح موضوعات مهدوی بپردازند و ثبت نام در این طرح از طریق تماس با شماره تلفن‌های بنیاد فرهنگی مهدی موعود امکان پذیر است و این شماره تلفن‌ها نیز در پرتال بنیاد فرهنگی مهدی موعود قابل دسترسی است.


مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)خراسان رضوی ادامه داد: در سال آینده برنامه‌ای هم برای آموزش معارف مهدویت ویژه اصحاب رسانه و مطبوعات خواهیم داشت و هم چنین در فضای مجازی نیز برنامه‌هایی از جمله بارگذاری پوستر‌های مهدوی، اعمال نیمه شعبان، مباحث معرفتی و...  داریم.

انتهای پیام//ح. ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار