سرانه فضای ورزشی بوشهر به ۱/۱۴ مترمربع رسید

استاندار بوشهر گفت: سرانه فضای ورزشی استان از ۶۴ صدم متر مربع در سال ۹۲، اکنون به ۱/۱۴ مترمربع رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست هم اندیشی هیات‌های ورزشی پس از شنیدن گزارشی از فعالیت‌های ورزش و جوانان استان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم عنوان کرد: سرانه فضای ورزشی استان از ۶۴ صدم متر مربع در سال ۹۲، اکنون به ۱/۱۴ مترمربع رسیده است و  آمار‌ها نشان می‌دهد فقط در چهار سال اخیر تقریبا هر ۲۰ روز یک فضای ورزشی در استان بوشهر افتتاح شده است.

او در این نشست که روسای هیات‌ها و روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها حضور داشتند، افزود: خوشحالیم امروز تعداد ورزشکاران ملی پوش بوشهری در رشته‌های مختلف از ۵۵ ورزشکار به ۱۵۴ نفر رسیده که در این مدت توانسته اند ۳۴۰ مدال بین المللی را به ورزش کشور تقدیم کنند.

استاندار بوشهر ادامه داد: در شرایط سخت تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی کشور توسعه‌ زیرساخت‌های ورزشی استان در این چند سال بسیار چشمگیر بوده و گویی در شرایط عادی این حجم از فعالیت‌های توسعه‌ای و زیرساختی انجام شده است.


بیشتر بخوانید


گراوند همچنین با اشاره به زیان‌های کرونا به ورزش، بیان کرد: بیشترین بخشی که با شیوع ویروس کرونا آسیب دید بخش ورزش بود و همه باشگاه‌ها و هیات‌های ورزشی با مشکل مواجه شدند.

او افزود: امیدواریم تا پایان دولت تدبیر و امید همه طرح‌های نیمه تمام را به بهره برداری برسانیم و هیچ طرح جدیدی سال آینده آغاز نخواهد شد تا طرح‌های ناتمام، تکمیل شود.

استاندار بوشهر عنوان کرد: هیات‌ها و باشگاه‌های ورزشی برای توسعه ورزش استان به دنبال منابع مالی پایدار باشند و از ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های موجود برای رشد و توسعه‌ی ورزش بهره ببرند.

پیست بین المللی قایقرانی در بوشهر ساخته می‌شود

مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر هم گفت: در همه شهر‌ها و روستا‌های استان فضای ورزشی ساخته شده است و شرایط توسعه و شکوفایی ورزش استان فراهم شده است.

احمد بهروزیان فرد ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر چهار طرح در بخش ورزش مصوب شد که ساخت سالن اختصاصی ژیمناستیک، تیراندازی و سالن سه هزار نفری شهر بوشهر آغارشده است و به زودی نیز عملیات اجرایی پیست بین المللی قایقرانی در دهکده گردشگری بوشهر آغاز می‌شود.

او بیان کرد: تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان از ۳۷ هزار ورزشکار در سال ۹۲ هم اکنون به بیش از ۷۷ هزار ورزشکار رسیده است.

در پایان این نشست از طرف جامعه‌ی ورزش استان از استاندار به علت حمایت‌ها و همراهی با ورزش استان قدردانی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.