استاندار خراسان جنوبی گفت: انتخابات بزرگترین جایگاه مشارکت مردم در تصمیم گیری های کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  ملانوری استاندار خراسان جنوبی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خاوران گفت: انتخابات و دموکراسی از بزرگترین شعار‌های انقلاب است.

او افزود: در جوامع توسعه یافته بحث دموکراسی که مجرای حضور مردم در تعیین سرنوشت خودشان است، موضوع بسیار مهمی است.

ملانوری تصریح کرد: در کشور ما هم از همان بدو پیروزی انقلاب تا به امروز به صورت مکرر انتخابات‌هایی برگزار شده تا مردم بتوانند در تعیین سرنوشت خود اعمال نظر کنند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مردم با حضور پای صندوق‌های رأی در انتخاب بالاترین مرجع مدیریت کشور به صورت غیرمستقیم و از طریق انتخاب خبرگان رهبری، در تعیین رئیس جمهور به عنوان بزرگترین مدیر اجرایی، و نمایندگان مجلس به عنوان قانون گذاران مشارکت می‌کنند.

او ادامه داد: مردم در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا نیز برای شکل گیری پارلمان‌های محلی با حضور نخبگان تصمیم گیری می کنند.

ملانوری با تأکید بر نقش انتخابات در انتخاب اصلح‌ترین افراد، گفت: مردم در یک روز مشخص با حضور جمعی و با رأی و نظر خود، تصمیمی بزرگ برای آینده روستا، شهر و کشورشان می‌گیرند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: اگر انتظار داریم جامعه‌ای ایده آل و آرمانی رو به سمت توسعه و پیشرفت داشته باشیم، این اتفاق در قالب حضور ما در انتخابات رقم می‌خورد.


بیشتر بخوانید


او افزود: از آن جایی که قرار است در انتخابات، بهترین آدم‌ها انتخاب شوند لذا شناخت مردم از احوالات جامعه و از افرادی که در رقابت شرکت کرده اند، بسیار مهم است.

ملانوری ادامه داد: مشارکت هر چه بیشتر و حضور حداکثری مردم، به معنای پشتیبانی از نظام است.

انتهای پیام/ ر ف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.