برگزاری آنلاین اختتامیه جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اختتامیه جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی به صورت آنلاین در حال برگزاری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: ۱۲۰ اثر از کشور‌های لبنان، سوریه، عراق، یمن و عمان در بخش فصیح و در بخش شعبی از سراسر استان به دبیرخانه به یازدهمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) ارسال شد که ۶۹ اثر به مرحله داوری راه پیدا کرد.

او افزود: از میان ۶۹ اثری که از سوی هیأت داوران داوری شد، ۳ نفر به عنوان نفرات اول تا سوم در بخش شعبی، ۵ شایسته تقدیر در این بخش و ۳ نفر در بخش فصیح به عنوان برگزیده انتخاب و در اختتامیه جشنواره معرفی می‌شوند. همچنین یک مقاله شرکت کننده به عنوان شایسته تقدیر شناخته می‌شود.

جوروند اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره امامان معصوم (ع) به ویژه امام رئوف آقا امام رضا (ع)، شناسایی و معرفی بیشتر شاعران آیینی به ویژه شاعران جوان و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار این آثار و گسترش آفرینش‌های فرهنگی و دینی را از جمله اهداف مهم این جشنواره دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: سیره و زندگی امام رضا (ع)، مناقب و صفات آن حضرت، جلوه‌های فرهنگ رضوی از جمله علم، شفاعت، حلم، کرامت، فضیلت، مهربانی و معجزه و ... از محور‌های این جشنواره هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.