امید گفت: نظر دولت بر این است که بهترین نهادی که می‌تواند اشتغال‌های خرد را مدیریت کند، کمیته امداد است و در آن به توانمندی افراد توجه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد امید، معاون توسعه مناطق محروم دفتر ریاست جمهوری صبح امروز در مراسم  جشن توانمند سازی اقتصادی ۵ هزار و ۵۰۰ خانواده زیر پوشش ‌کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان که در مصلای امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد، گفت: در استان کرمان، برنامه‌های خوبی در خصوص توانمند سازی مددجویان انجام شده که کار بزرگ و ارزشمندی است.

او افزود: شیوه و راه و روش کمیته امداد، می‌تواند الگویی برای مجموعه‌های مختلف کشور باشد که به واسطه این همراهی کار‌های خوبی انجام شده است. 

امید تصریح کرد: در شرایط امروز تنگنا‌ها و شرایط سخت اقتصادی، توانمند سازی ۵ هزار و ۵۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کار موثری در اقتصاد کشور و تامین درآمد خانواده است.

 او بیان کرد: نظر دولت بر این است که بهترین نهادی که می‌تواند اشتغال‌های خرد را مدیریت کند، کمیته امداد است که به توانمندی افراد توجه می‌شود.

معاون توسعه مناطق محروم دفتر ریاست جمهوری گفت: آموزش‌های لازم  به خوبی انجام می‌شود و کمیته امداد پس از فراگیری آموزش‌های لازم، منابع را برای افراد تامین می‌کند تا فرد بتواند کسب و کاری برای خود راه بیندازد.

او تصریح کرد: یکی از توفیقات خوب کمیته امداد، ارتباط خوب آن با بانک‌ها است که منابع را خوب جذب می‌کنند. 

 امید بیان داشت: تعقیب شغل، یکی دیگر از اقدامات خوب کمیته امداد است که فرد را رها نمی‌کنند و با پیگری اشتغال مددجو از آن‌ها مراقبت و مواظبت می‌کنند. 

 او گفت: نرخ معوقات تسهیلات کمیته امداد زیر یک درصد است.

معاون توسعه مناطق محروم دفتر ریاست جمهوری با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی از ابتدای شکل گیری تا به امروز در زمینه روستا‌ها زیاد و خوب کار کرده است، افزود: امروز میانگین توسعه زیرساخت‌های کشور به بالای ۹۰ درصد رسیده است که اهمیت بالایی دارد.

 او با اشاره به اینکه دولت سه کار زیربنایی بزرگ روستایی از جمله گازرسانی،‌ آی تی و شبکه‌های آبرسانی روستا‌ها را در اولویت کار خود دارد که به خوبی انجام شده است، تصریح کرد:  ۸۶ درصد روستا‌ها به گاز متصل شده اند. 

امید بیان داشت: استان کرمان در زمینه اشتغال روستاییان، جزء استان‌های خوب است. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار