معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد مطرح کرد؛

نقش مهم سازمان‌های مردم نهاد در تحقق عدالت

رحیمی زاده گفت: سازمان‌های مردم نهاد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی گام‌های مؤثری بر دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمّدحسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در نشست تخصصی "نقش سازمان‌های مردم نهاد در تحقق عدالت" گفت: سازمان‌های مردم نهاد ظرفیت خوبی در بحث پیشگیری از وقوع جرم دارند و با تعامل و همکاری با معاونت پیشگیری از وقوع جرم می‌توانند به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی گام‌های مؤثری بر دارند.

او استفاده از ظرفیت سمن‌ها را به منظور تحقق اهداف و اجرای سند تحول قوه قضائیه ذکر کرد و افزود: تسهیل عملکرد نهاد‌های مردمی، تقویت رویکرد مشارکت، ارتقاء توانمندی‌ها و افزایش تعامل سمن‌ها با دستگاه قضایی از جمله مسائل مورد اهتمام است.

رحیمی زاده در رابطه با محور‌های اصلی در سند تحول عنوان کرد: سیاست گذاری، مداخله و پیشنهاد در رابطه با اصلاح قوانین، حمایت از بزه‌دیدگان، اصلاح مجرمین و میانجیگری و سازش از جمله اهداف اصلی تعیین شده در این سند محسوب می‌شود.

رحیمی زاده افزود: بررسی و تبادل نظر پیرامون اجرای دستورالعمل ها، تعامل با سازمان‌های مردم نهاد، همچنین استفاده از مشارکت‌های مردمی با ایجاد کارگروه‌های مشترک و تعامل نهاد‌ها در انتقال تجارب و زمینه‌سازی برای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند در تحقق اهداف دستگاه قضا اثرگذار باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دانشگاه، فرهیختگان و انجمن‌های علمی با ارائه نظرات تخصصی و علمی زمینه ساز سیاست گذاری و برنامه ریزی اثربخش خواهند بود.

این نشست تخصصی در دانشگاه یزد و با حضور مدرسین فعال و علمی در مؤسسات سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.