معاون وزیر صمت گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، از شرکت‌های دانش بنیان که برای نخستین بار در کشور به مرحله تولید می‌رسند، حمایت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم پایانی صد و دهمین طرح توسعه خوشه‌های کسب و کار کشور در بوشهر بیان کرد: طرح کلینیک کسب و کار و توجه به واحد‌های راکد و نیمه تعطیل امسال به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار گرفت و با بهره‌گیری از ۵۰۰ مشاور در شهرک‌های صنعتی هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی تعطیل هدف گذاری شد و هزار و ۴۳۷ واحد فعالیت خود را از گرفتند.

او افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور که برای نخستین بار در کشور به تولید می‌رسند، به صورت یک اولویت مهم دنبال می‎‌کند.

معاون وزیر صمت همچنین با اشاره به اینکه با تشکیل خوشه‌های صنعتی زنجیره تولید تکمیل و فرایند‌های فروش و صادرات مدیریت می‌‎شوند،  کشور‌های کره جنوبی و سنگاپور را نمونه موفق این رویکرد عنوان کرد.

افزایش ۷ درصدی  تولید با وجود تحریم و کرونا

رسولیان گفت: با وجود دو چالش جدی تحریم و کرونا، تولیدات داخلی کشور امسال افزایش ۷ درصدی را تجربه کرد، دو هزار و ۳۷ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی کشور راه‌اندازی شد و اشتغال این شهرک‏‌ها نیز ۳۳ درصد افزایش یافت.

او عنوان کرد: بیش از ۹ هزار و ۱۰۰ قرارداد برای واگذاری زمین با فعالان اقتصادی امضا شد که این میزان بیش از دو برابر پارسال است.


بیشتر بخوانید


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: محدودیت در واردات کالا‌های غیرضرور و حمایت از داخلی سازی بخش عمده مواد اولیه در کشور، از اولویت‏‌های مهم سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است، زیرا توسعه صنعتی می‌تواند بسیاری از سختی‌های کشور را کاهش دهد.

رسولیان با تاکید بر تامین زیرساخت‌ها بیان کرد: تفاهماتی در دست اجرا است که برق شهرک‌های صنعتی تامین شود. همچنین با مصوبه دولت تخفیف ۴۰ درصدی برای هزینه آب واحد‌های شهرک‌ها گرفته شده‌است.

شناسایی ۵۲۶ خوشه صنعتی در کشور

مدیر توسعه صنعتی معاونت صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی نیز در این مراسم گفت: تاکنون ۵۲۶ خوشه صنعتی نقاط مختلف کشور شناسایی شده‌ که تاکنون امکان سنجی ۱۸۳ خوشه اجرایی شده و ۳۶ خوشه نیز در حال پیاده سازی است.

طهمورث لاهوتی افزایش ۱۹ درصدی تعداد بنگاه‌ها در خوشه‌های تحت حمایت، افزایش ۱۵۸ درصدی نهاد‌های پشتیبان در فرایند توسعه خوشه‌ها و افزایش ۳۰۰ درصدی شبکه سازی را از دستاوردهای ایجاد خوشه‌های صنعتی در ۱۵ سال گذشته عنوان کرد.

او، کمک به تامین مواد اولیه بنگاه‌‎ها، ارتقا تحقیق و توسعه بنگاه‌ها، ارتقا فناوری تولید، تسهیل تامین مالی، توسعه بازار و منابع انسانی را از دیگر اولویت‌‏های مهم برای توسعه خوشه‌های صنعتی کشور برشمرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.