مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف ۷۵ تن شیر خشک قاچاق در سیستان و بلوچستان

 با هوشیاری و رصد اطلاعاتی پلیس "ایرانشهر" ۷۵ تن شیر خشک قاچاق قبل از رسیدن به مقصد توقیف شد.

سرهنگ "مرتضی جوکار" جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: روز گذشته در پی رصد اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی متخلف قصد قاچاق محموله بزرگ شیر خشک از سمت کرمان به سمت شهرستان "ایرانشهر" و سپس انتقال آن به خارج از کشور را دارند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آن شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: مأموران انتظامی شهرستان "ایرانشهر" با رصد و کنترل خودرو‌های عبوری در محور "بم-ایرانشهر" اعضای این باند قاچاق را که با ۳ دستگاه تریلی در حال انتقال این محموله قاچاق به مقصد "چابهار" بودند، متوقف و در بازرسی از خودروها، ۷۵ تن شیر خشک قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک استان ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ جوکار بیان داشت: در این رابطه ۳ فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او در پایان با اشاره به اینکه قاچاق کالا یکی از عوامل اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور است بر عزم جدی پلیس در برخورد با این پدیده تأکید و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انهدام باند مسلح مواد افیونی در جنوب شرق کشور

تکاوران پلیس استان با منهدم کردن یک باند مسلح قاچاق مواد افیونی، ۴ سوداگر مرگ را دستگیر و یک تن و ۴۳ کیلو مواد افیونی کشف کردند.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های "ایرانشهر" و "خاش" با اشراف اطلاعاتی به سرنخ‌هایی مبنی بر قاچاق محموله سنگین مواد مخدر، از شهرستان‌های مذکور به مرکز کشور دست یافتند.

او  افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، پس از چند شبانه روز تلاش گسترده میدانی و رصد مناطق صعب العبور، سرانجام عصر روز گذشته اعضای این باند بزرگ قاچاق را که با ۳ دستگاه پژو ۴۰۵ در حال جابه جایی محموله سنگین مواد مخدر در محور "خاش-ایرانشهر" بودند، شناسایی و آن‌ها را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پس از طی مسافتی در یک منطقه کوهستانی اعضای این باند مسلح قاچاق مواد مخدر در حلقه محاصره تکاوران پلیس گرفتار و درگیری مسلحانه آغاز شد.

سردار طاهری عنوان کرد: در این عملیات نفس گیر که یک ساعت ادامه داشت با مجاهدت و جانفشانی تکاوران پلیس، ۴ نفر از سوداگران مرگ دستگیر شدند.
این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از خودرو‌های توقیفی از قاچاقچیان یک تن و ۴۳ کیلو و ۳۶۰ گرم انواع مواد مخدر، شامل: یک تن و ۲۸ کیلو ۳۵۰ گرم تریاک، ۱۲ کیلو ۹۱۰ گرم شیشه و ۲ کیلو ۱۰۰ گرم سایر مواد مخدر را به همراه یک قبضه سلاح کلاش با ۶۵ فشنگ جنگی و ۲ قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز کشف کردند.
وی با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق مواد مخدر گفت: غیور مردان نیروی انتظامی استان با هوشیاری کامل در گلوگاه‌ها و ورودی‌های قاچاق مواد مخدر حضوری فعال دارند و در راه مبارزه با این پدیده شوم و خانمان سوز از هیچ گونه تلاشی فروگذار نخواهند بود.

دستگیری عاملان درگیری مسلحانه وایجاد ناامنی در دلگان

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان از دستگیری عاملان درگیری و تیراندازی مسلحانه در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ"غلام رضا نورا اظهار داشت: چهارم اسفند ماه سال جاری در پی اعلام یک مورد تیراندازی و ورود به عنف در یکی از محلات شهرستان دلگان بررسی موضوع به صورت ویژه دستورکار پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: با حضور مأموران در صحنه و در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، ۲ برادر در پی اختلاف قبلی با یکی از اهالی منطقه ضمن ورود به عنف به منزل این شخص بوسیله سلاح کلاش اقدام به تیراندازی در منزل او کرده و سپس از محل متواری شده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان با بیان اینکه خوشبختانه این تیر اندازی هیچ گونه خسارت جانی و مالی در پی نداشته است تصریح کرد: بلافاصله به منظور دستگیری عاملان این اقدام تحقیقات تخصصی پلیس آغاز شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: با تلاش شبانه روزی پلیس محل اختفاء متهمان مشخص و با هماهنگی قضائی هر ۲ آن‌ها طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه پس از ۱۵ روز فرار در یکی از روستا‌های اطراف شهرستان دلگان دستگیر شدند.

سرهنگ نورا با اشاره به کشف یک قبضه سلاح کلاش استفاده شده در این تیر اندازی، خاطر نشان کرد: هر ۲ متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

او  بر عزم جدی پلیس در برخورد با هر گونه نا امنی در سطح استان تأکید و از خانواده‌ها و بخصوص سران طوایف خواست تا ضمن آگاهسازی جوانان درپیشگیری از جرایم، آن‌ها را از عواقب سخت حمل انواع سلاح گرم و سرد آگاه سازند.

ممنوعیت نصب و استفاده از برچسب‌های شیشه دودی بر روی خودرو‌ها

رئیس پلیس راهور استان با اشاره به اینکه برچسب‌های شیشه دودی بر روی شیشه خودرو‌ها موجب کاهش دید راننده می‌شود نصب و استفاده از این برچسب‌ها بر روی خودرو‌ها را ممنوع و برابر قانون تخلف دانست.

سرهنگ علی نام درست  گفت: نصب و استفاده از برچسب‌های شیشه دودی بر روی خودرو‌ها موجب کاهش دید راننده نسبت به مسیر حرکت و احتمال بروز تصادف در حین رانندگی می‌شود.

او  با بیان اینکه برخی از افراد متخلف به منظور ارتکاب تخلفات و یا جرائم خاص، نسبت به نصب برچسب‌های شیشه دودی بر روی خودرو‌ها اقدام می‌کنند گفت: قانونگذار به منظور نظارت بیشتر پلیس بر عملکرد رانندگان، ارتقاء ایمنی ترافیک و پیشگیری از جرائم، برابرماده ۲۲۱ آیین نامه راهنمایی ورانندگی نصب شیشه دودی، برچسب بر روی خودرو، باز گذاشتن درب صندوق عقب وسیله نقلیه در حال حرکت، یا نصب پرده یا کرکره یا هر چیز دیگری که مانع دید عقب وسیله نقلیه شودرا تخلف دانسته است.

رئیس پلیس راهوار استان تصریح کرد: برابر جدول جریمه‌های تخلفات رانندگی، کد اخطاریه ۲۱۱۴، مستند به ماده ۲۱ و ۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی برای نصب برچسب‌های دودی بر روی شیشه خودرو در کلان شهر‌ها مبلغ ۵۱۰۰۰ تومان و سایر شهر‌ها ۳۰۶۰۰ تومان جریمه درنظرگرفته شده است.

سرهنگ نام درست خاطر نشان کرد: البته رانندگانی که دارای شرایط خاص از نظر بیماری‌های پوستی، چشمی، شیمیایی و... بوده و بیماری آنهابه تاییدپزشک معتمد ناجا قرار گرفته باشد از این محدودیت مستثتا می‌باشند.

دستگیری سارق منزل با ۶ فقره سرقت در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری یک سارق حرفه‌ای منزل و کشف ۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمدثمره حسینی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم منزل در سطح شهر زابل، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری ۱۱ با تلاش‌های شبانه روزی و انجام اقدامات اطلاعاتی و تحت نظر قرار دادن سارقان سابقه دار در نهایت یک سارق حرفه‌ای را دراین خصوص شناسایی و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه وی را در حین سرقت درخیابان کارگر دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: متهم ۳۷ ساله دربازجویی‌های تکمیلی، پس از روبه رو شدن با ادله محکم پلیس چاره‌ای جزبیان حقیقت نداشت و به ۶ فقره سرقت لوازم منزل اعتراف کرد.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان با اشاره به معرفی متهمین به مراجع قضایی از شهروندان خواست ضمن رعایت اصول امنیتی، در خصوص نگهداری منقولات و طلا وجواهرات در منزل، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارق حرفه‌ای قطعات و محتویات خودرو در"چابهار"

-جانشین فرمانده انتظامی شهرستان"چابهار" از دستگیری سارق حرفه‌ای قطعات خودرو با ۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "علی قریب زاده، بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات خودرو در سطح شهرستان "چابهار" موضوع شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: تلاش پلیس برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه مأموران گشت انتظامی کلانتری ۱۱ این شهرستان در ساعات پایانی شب، هنگام گشت زنی در سطح حوزه به فردی که در حال سرقت باطری خودروی پژو ۴۰۵ بود، مشکوک شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: متهم ۳۲ ساله با مشاهده ماموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

سرهنگ "قریب زاده" گفت: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه بزه انتسابی بود، ولی با مشاهده مستندات پلیس به ۵ فقره سرقت قطعات و اموال داخل خودرو اعتراف کرد.

او با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست: حتی الامکان وسایل نقلیه خود را به ابزار‌های ایمنی از جمله قفل پدال، فرمان و دزدگیر تجهیز کرده و هنگام ترک خودرو از بسته شدن درب آن اطمینان حاصل نمایند و هرگز اموال با ارزش خود را داخل خودرو قرار ندهند.

توقیف تریلی حامل ۲۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در"ایرانشهر

ایرانشهر" از توقیف یک دستگاه تانکر سوختکش حامل ۲۶ هزار لیتر سوخت قاچاق خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) بخش "بزمان" حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور " ایرانشهر-بم" به یک دستگاه تانکر سوختکش مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او  افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۲۶ هزار و ۶۰۰ لیتر "نفت کوره" قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر" با اشاره به توقیف خودرو تریلی تصریح کرد: راننده متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ کیخا با تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی از شهروندان خواست: اخبار و اطلاعات خود، درخصوص فعالیت قاچاقچیان سوخت و کالا را با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار