مشاور امنیتی ملی عراق با اشاره به اهداف حضور نیرو‌های ناتو در کشورش گفت: ناتو هیچ ماموریت رزمی یا امنیتی در عراق ندارد بلکه تنها مأموریت ناتو در عراق آموزش و مشاوره است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، دفتر اطلاع رسانی مشاور امنیت ملی عراق طی بیانیه‌ای از دیدار قاسم الاعرجی با جنین پلاسخارت، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در عراق خبر داد.

براساس این بیانیه، دو طرف طی این دیدار راه‌های تقویت همکاری میان عراق و سازمان ملل را مورد بررسی قرار داده و بر اهمیت تداوم حمایت سازمان ملل از عراق تاکید کردند.

الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق در این بیانیه آورده است، درباره موضوع نیرو‌های خارجی دولت به تصمیم پارلمان عراق احترام می‌گذارد.

وی در این راستا تصریح کرد: ما در تلاشیم تا این پرونده با آرامش و به شکلی که ثبات کشور کاملا تضمین شود، خاتمه یابد.

الاعرجی با اشاره به ماموریت نیرو‌های ناتو در عراق، گفت: در حال حاضر ۳۲۰ نفر از نیرو‌های ناتو در عراق حضور دارند که شامل کارشناسان، مستشاران، مربیان و کارمندان هستند.

وی تاکید کرد: در حقیقت ناتو هیچ ماموریت رزمی یا امنیتی در عراق ندارد بلکه تنها مأموریت ناتو در عراق آموزش و مشاوره است.
مشاور امنیت ملی عراق ادامه داد: از سوی دولت عراق هیچ تصمیم یا بخشنامه‌ای بمنظور افزایش تعداد نیرو‌های ناتو و یا تغییر ماموریت مستشاری آن‌ها وجود ندارد.

بر اساس مصوبه پارلمان عراق در دی ماه ۹۸ حضور نظامیان آمریکایی و غیرآمریکایی در این کشور غیرقانونی محسوب می‌شود و این نیرو‌ها باید هرچه سریعتر خاک کشور عراق را ترک کنند.

طی روزهای اخیر، کاطع الرکابی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز، از تشکیل یک کمیته در سطح عالی برای تدوین گزارش نهایی درباره برنامه زمان‌بندی خروج نیرو‌های بیگانه به ویژه نظامیان آمریکایی از عراق در سایه مصوبه لازم الاجرای در این خصوص خبر داده بود.

از سوی دیگر نیز، پر اولسن فرمانده هیئت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عراق، اعلام کرده است که افزایش تعداد نیرو‌های این سازمان در این کشور پس از دیدار با مشاور امنیت ملی عراق صورت گرفته است.

وی همچنین تعداد این نیروها را  بیش از ۳۰۰ نفر عنوان و اعلام کرده است که، مأموریت ما با وزارت دفاع عراق غیر رزمی است و در خصوص هدف قرار دادن یا افشای هسته‌های خاموش داعش مشورتی ارائه ندادیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
ولی سوال مهمتر اینه که آموزش و مشاوره به چه کسانی؟ داعش یا نیرو های مردی ؟
آخرین اخبار