۳۲۴ داوطلب تاکنون در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در مازندران نام نویسی کرده اند.

حسن نژاد رییس ستاد انتخابات مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ۳۲۴ داوطلب تا روز دوم  برای حضور در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در این استان نام نویسی کردند که از این تعداد ۹۳.۵ درصد داوطلبان مرد و ۶.۵ درصد هم زن هستند.

او به سطح تحصیلات داوطلبان اشاره کرد و افزود: ۲.۶ درصد داوطلبان تحصیلات دکتری، ۳۷.۳ درصد داوطلبان تحصیلات کارشناسی ارشد، ۵۶.۲ درصد تحصیلات کارشناسی، ۲.۶ درصد تحصیلات فوق دیپلم، ۲.۶ درصد تحصیلات دیپلم و هفت دهم درصد داوطلبان تحصیلات حوزوی دارند.

حسن نژاد گفت: بیشترین ثبت نام داوطلبان در شهر‌های ساری با ۱۸ نفر، نور با ۱۵ نفر، بابل با ۱۴ نفر، قائم شهر ۱۳ نفر و چالوس با ۱۲ نفر و کمترین نامنویسی را در شهر‌های تابعه شهرستان‌های میاندورود، نوشهر، گلوگاه، رامسر و کلاردشت داشتیم.

او با بیان اینکه  ۴ روش برای ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی وجود دارد، افزود: بیشترین استقبال ثبت نام با ۳۲.۷ درصد از طریق  رایانه و در مرحله دوم دفاتر پیشخوان دولت با ۳۴ درصد، اپ موبایل ۱۶.۴ درصد و ثبت نام حضوری در محل فرماندار‌یها هم ۱۰ درصد بوده است.

رییس ستاد انتخابات مازندران از داوطلبان درخواست با توجه به شیوع کرونا با روش‌های غیر حضوری نامنویسی کنند.

ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر از ساعت هشت صبح ۲۰ اسفند آغاز شد و تا پایان وقت اداری سه شنبه ۲۶ اسفند به مدت ۷ روز ادامه دارد.

انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.