وزنه برداران ایران سال ۹۹ را با وجود تمام سختی‌ها و مشکلاتی که برای این رشته وجود داشت با سلامت به اتمام رساندند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، وزنه برداری کشورمان در سالی که گذشت به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط سختی را برای برگزاری اردو‌های ملی و حتی برگزاری مسابقات پشت سر گذاشت.

برگزاری لیگ وزنه برداری در ۶ روز

لیگ برتر وزنه برداری سال ۹۸ ناتمام ماند. این مسابقات بدون انجام رقابت های پایانی به دلیل همه گیری ویروس کرونا به اتمام رسید. مسابقاتی که می‌توانست باعث بهبود شرایط ملی پوشان برای حضور قدرتمند‌تر در المپیک توکیو باشد.

المپیک توکیو به دلیل همه گیری ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاد اتفاقی که شاید به دلیل شرایط ضعیف ملی پوشان و همچنین مصدومیت سهراب مرادی برای وزنه برداری کشورمان بد نبود.

فدراسیون وزنه برداری بعد از آرام شدن نسبی شرایط کرونایی کشورمان تصمیم به برگزاری لیگ برتر وزنه برداری تنها در ۶ روز گرفت. مسابقاتی که با وجود شرایط سخت برگزاری به دلیل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، به نظر می‌رسید برگزاری آن برای همه ملی پوشان کشورمان مفید بود.

لیگ وزنه برداری کشورمان برگزار شد و بهداد سلیمی توانست برای دومین سال متوالی به عنوان سرمربی به قهرمانی در لیگ وزنه برداری برسد. قهرمانی مجددی که شاید به منزله حضور یک مربی سطح بالا در وزنه برداری کشورمان باشد.

حذف وزنه برداری از المپیک

در این سال‌های اخیر و با توجه به افزایش آمار دوپینگ در این رشته ورزشی، فدراسیون جهانی وزنه برداری تصمیمات سفت و سختی مانند محرومیت کامل و کاهش سهمیه تیم‌ها گرفت. تصمیماتی که علی رغم تلاش این سازمان منجر به کاهش دوپینگ در این رشته نشد. اتفاقی که منجر به واکنش IOC شد و این کمیته مجبور شد که یکی از مهمترین رشته‌های خود را تهدید به حذف از المپیک کند.

کیانوش رستمی و ریسکی بزرگ برای حضور در المپیک

با توجه به اتفاقاتی که سال گذشته و پیش از تعطیلی مسابقات گزینشی المپیک، در تمام رشته‌های ورزشی رخ داد  شانس کیانوش رستمی برای رسیدن به سهمیه المپیک در پایین‌ترین حد ممکن قرار گرفت.

قهرمان سابق المپیک با توجه به امتیاز کم خود در دسته ۹۶ و حضور سهراب مرادی در این وزن که نسبت به رستمی در شرایط بهتری قرار دارد تصمیم گرفت وزن خود را برای مسابقات آسیایی پیش رو کاهش دهد و در دسته ۸۹ کیلو گرم وزنه بزند تا شاید بتواند با افزایش امتیاز خود سهمیه کسب کند.

هرچند تصمیم جدید کیانوش رستمی برای تغییر وزن به منظور افزایش شانس کسب سهمیه‌، تصمیم خوبی به نظر می‌رسد و شاید او را در راه رسیدن به سهمیه المپیک کمک کند، این تصمیم هم مانند تصمیمات گذشته او بدون هماهنگی با فدراسیون وزنه‌برداری و کادرفنی تیم ملی وزنه برداری گرفته شده است. باز هم ممکن است که رستمی به دلیل همین تک روی‌ها در مسیر ورزش حرفه‌ای خود یک مدال دیگر را مانند المپیک قبلی از دست بدهد.

وزنه برداری کشورمان در سال ۱۴۰۰ مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش رو ، اما شاید نگاه همه ما به المپیک توکیو و ۲ نماینده کشورمان در این مسابقات باشد.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار