امام جمعه دهگلان از مسئولین خواست با نظارت جدی‌تر بر بازار در ایام عید کمک‌حال مردم باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه دهگلان در خطبه‌های پرفیض عبادی سیاسی نماز جمعه دهگلان اظهار داشت: نکته بارز و مهم در سوره اسراء، شخصیت عظیم‌الشان پیامبر اکرم (ص) است که خداوند متعال به ایشان معجزات و دلایل قاطعی مبنی بر صدق رسالت عطا فرموده است.

او افزود: معراج یکی از مظاهر بسیار مهم تکریم و احترام خداوند متعال به پیامبر اکرم است و آیه معراج دلالت بر قدرت باهره خداوند در خلق و ایجاد عجایب و غرایب خلقت است.

ماموستا محمدی همچنین تصریح کرد: اول سوره مبارکه اسراء هم به موضوع عبودیت و بندگی بعنوان بزرگترین خلعت پروردگار اشاره دارد، شب هنگام بهترین زمان عبادت، بندگی و نزول فیض و برکت است و شب معراج با کلمه لیلا که با تنوین تنکیر است دلالت بر عظمت این شب دارد.

او ادامه داد: مسجد سکوی پرتاپ و محل عروج ایمان است، هدف معراج کسب معرفت، رشد و معنویت بوده و اصلی‌ترین پیام آن فرض شدن نماز است که از ستون‌های دین مبین اسلام است.

ماموستا محمدی در ادامه عنوان کرد: دیدگاه کفار در مسئله معراج مبتنی بر تکذیب معراج و امتحان کردن پیامبر اکرم و در آخر تهمت به ساحر بودن پیامبر اکرم است، مشرکین مکه از پیامبر خدا وصف بیت‌المقدس را مطالبه می‌کنند که خداوند تمام شهر بیت‌المقدس را به پیامبر نشان می‌دهد تا برای مشرکان وصف می‌نماید، اما آن‌ها با تمام این معجزات و اخبار غیبی عناد نموده و اظهار می‌دارند این یک سحر آشکار است.

او در بخش دیگری از خطبه‌ها به شخصیت پیامبر اکرم در منظر اسوه‌ای ایشان اشاره و بیان داشت: اخلاق والای پیامبر اکرم (ص) بعنوان بزرگترین صفت اخلاقی است که خداوند متعال ایشان را به صاحب اخلاق والا ذکر فرموده است.

به گفته او، گذشت، سماحت و آسان‌گیری پیامبر اکرم نسبت به اطرافیان از مهمترین ابعاد اسوه‌ای شخصیت پیامبر است که امروز مغفول مانده و این یک آسیب جدی در ارائه چهره اسوه‌ای پیامبر است که بیشتر در حوزه توصیفی شخصیت پیامبر اکرم (ص) کار شده است.

ماموستا محمدی همچنین به رعایت قانون و آسایش مردم در ایام پایانی سال اشاره کرد و گفت: در چهارشنبه آخر سال رعایت قانون، حق دیگران، آسایش مردم و ایجاد بستر‌های امنیت و آسایش توسط مردم بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه دهگلان در پایان خطبه‌ها از فروشندگان و مغازه‌داران خواست، با رعایت انصاف و رعایت حال مردم این اواخر سال سبب ناراحتی، گرانی و مشکلات نشوند و از مسولین هم درخواست کرد با نظارت کافی و برخورد قاطع در تنظیم قیمت‌ها کمک حال مردم باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.