وزش باد شدید باعث قطعی برق در برخی نقاط شهر شیراز و همچنین موجب شکستگی درختان در سطح شهر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، وزش باد شدید موجب اختلال در شبکه این شهرستان و قطع برق در برخی مناطق شهری و روستایی شد.همچنین وزش باد و گرد و غبار موجب لغو پروازهای فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز شد.

این طوفان که باعث اختلال در تردد خودروها و شهروندان شده است، همچنان در استان و کلانشهر شیراز ادامه دارد.

سید باقر احمدی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شیراز درخصوص قطع برق در شیراز، با اشاره به اینکه گروه‌های عملیاتی پای کار هستند، گفت: خاموشی مناطقی از شهر بر اثر تندباد در ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آینده برطرف می‌شود.

او اظهار داشت: خاموش‌های پراکنده بخاطر باد شدید، علت شکستن شاخه درخت، فرو ریختن داربست و گونی جلو داربست‌ها به شبکه برق، ۲۱ گروه عملیاتی در حالت اماده باش هستند و به محض اعلام خاموشی وارد عمل می شوند.

احمدی بیان کرد: با تلاش پرسنل اداره برق در حال حاضر مشکل قطعی برق تا حدودی در برخی مناطق این کلانشهر حل شده و مشکلی وجود ندارد.

تا آخرین پیگیری‌ها میزان دقیق خسارت توسط اکیپ‌های ارزیاب در حال انجام است و هنوز گزارشی از تلفات جانی این تندباد در استان گزارش نشده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس نیز درخصوص  لغو پروازهای فرودگاه شیراز گفت: تغییر ناگهانی جهت باد که باعث پدیده قیچی باد در هوا شده است، موجب لغو، تاخیر و یا دایورت پرواز‌های فرودگاه بین المملی شهید دستغیب شیراز شده است.

غلامرضا کریم اظهار داشت: وزش باد شدید همراه با گرد و غبار گسترده که از ظهر امروز در مناطق مختلفی از فارس رخ داده است، سبب لغو برخی پرواز‌ها و تأخیر شماری دیگر از آن‌ها در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز شده است.

او افزود: پرواز ۳۳۴۵ ایران ایر به آبادان (ساعت ۱۷) باطل شد، پرواز ۷۴۰۵ فلای پرشیا از کیش (ورود ۲۰:۲۰) به علت بدی هوا به کیش برگشت.
کریم آقایی با بیان اینکه پرواز ۳۳۷۶ ایران ایر به کیش (۲۱:۰۵) تا اطلاع ثانوی انجام نمی‌شود، ادامه داد: پرواز ۱۲۳۶ قشم ایر از تهران (ورود ۱۸/۱۰) به‌علت بدی هوا به اصفهان دایورت شد.

او اظهار کرد: پرواز‌های ۳۷۷۸ آسمان به تهران (۲۰/۳۰) و پرواز ۱۵۷ سا‌ها به تهران (۲۰:۳۵تا) تا اطلاع ثانوی تاخیر دارد.

کریم آقایی بیان کرد: همچنین پرواز ورودی شماره ۲۱۱۶ امروز هواپیمایی قشم ایر از مسقط که قرار بود در ساعت ۱۹: ۳۰ انجام شود به علت گرد و خاک و بدی هوای شیراز تا اطلاع ثانوی تاخیر ورود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز، به قطع موقت برق در برخی نقاط شهر شیراز و همچنین شهر صدرا و تخت جمشید در پی وزش باد شدید اشاره کرد.

رحیم آزادی با بیان اینکه  در برخی نقاط نیز ایجاد نوسان در جریان برق گزارش شده است،  اظهار کرد: همچنین گزارش‌هایی نیز از شکستن درختان و سقوط آن‌ها بر روی چند خودرو و منزل مسکونی در نتیجه وزش شدید باد دریافت شده است.

اوتصریح کرد: تمام دستگاه‌ها و نیرو‌های عضو ستاد مدیریت بحران در آماده باش کامل هستند تا در صورت نیاز به سرعت وارد عمل شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۲:۴۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
در این مواقع که باد شدید می وزد مراقب لوله های بخاری با شید تا دچار گرفتگی نشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
حکمت خداونده صبرش لبریزشده باخواندن قرآن ودعا بسوی او
آخرین اخبار