حذف ناباورانه نماینده کردستان از جام حذفی فوتبال

فوتبال آوالان در رقابتی نفس گیر در ضربات پنالتی بازی را به قشقایی شیراز واگذار کرد و از گردونه رقابت‌های جام حذفی کشور کنار رفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، امروز مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور برگزار شد و آوالان کامیاران در دیداری که پیش‌تر قرار بود ساعت ۱۵ برگزار شود با توافق کادر دو تیم و به دلیل نامساعد بودن وضعیت جوی شهر کامیاران در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه آزادی این شهر برگزار شد.

بارش برف و باران کار را برای بازیکنان دو تیم سخت کرد و آبگرفتگی‌هایی که در زمین پر فراز و نشیب آزادی جمع شده بود اجازه هنرنمایی به بازیکنان دو تیم را نمی‌داد.

همین امر سبب شد بازی به شکل سرد و بی روحی دنبال شود و ضربات بلند و متعدد در دستور کار قرار گیرد. البته در این میان در دقیقه ۳۸ بازی یک فرصت بسیار عالی برای کیوان مارابی، گلزن خوش نقش آوالان ایجاد شد که ضربه او به شکل کاملاً خطرناکی از کنار دروازه بیرون رفت.

آوالان در نیمه نخست برتری مشهودی نسبت به حریف داشت، اما حملات این تیم راه به جایی نبرد و بازی با نتیجه بدون گل در نیمه اول پایان رسید.

نیمه دوم نیز بازهم با برتری آوالان پیگیری شد، اما حساسیت بالای بازی اجازه ریسک به بازیکنان را نمی‌داد و از سوی دیگر برودت هوا تأثیر منفی زیادی بر کیفیت بازی گذاشت.

در نهایت دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه به تساوی رضایت دادند تا بازی به وقت اضافه کشیده شود.

در وقت‌های اضافه اول و دوم نیز باز هم تور دروازه‌ها دست نخورده باقی ماند و هیچ از یک دو تیم قادر به ثبت گل نشدند.

در ضربات پنالتی امید اول تیم آوالان به خدا و بعد هم دستان فرهاد محمدی بود. هردو تیم ضربات اول تا چهارم خود را به گل تبدیل کردند.

ضربات خوب و دقیق بازیکنان آوالان به درون دروازه با ضربات بهتری از سوی قشقایی پاسخ داده شد. اوج هیجان بازی در ضربه پنجم بود. پنالتی آوالان به گل تبدیل نشد و تیم میهمان در یک قدمی صعود قرار داشت. اما قشقایی هم نتوانست از این فرصت استفاده کند و کار به ضربات یک در مقابل یک رسید.

در ضربه اول آوالان به گل رسید و قشقایی پنالتی را هدر داد و این ضربه توسط فرهاد محمدی دفع شد، اما داور با اعلام حرکت زودتر از ضربه دستور به تکرار پنالتی داد و امید‌های قشقایی را زنده نگهداشت.

این ضربه برای بار دوم تبدیل به گل شد و بازی همچنان ادامه داشت و در ضربات بعدی بازهم دو تیم به گل رسیدند و سرانجام کار به پنالتی یازدهم کشیده شد و با برتری قشقایی در آن همراه بود.

نکته جالب ضربات پنالتی این بود که هر دو دروازه بان هم در مقابل هم ایستادند و ضربه پنالتی را به سمت چارچوب شلیک کردند.

با این اوصاف آوالان کامیاران از گردونه رقابت‌ها کنار رفت و قشقایی شیراز راهی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی کشور شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.