مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: بیشتر افراد فوتی یا مصدومان حواث چهارشنبه آخر سال در سنین نوجوانی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،دکتر ارتین کمالی,مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار با تأکید بر اینکه امسال علاوه بر مخاطرات استفاده از مواد محترقه و آتش زا با موضوع همه گیری ویروس کرونا نیز مواجه هستیم، اظهار داشت: از هموطنان درخواست می کنیم با توجه به خطرات استفاده از مواد منفجره و نیز همه گیری ویروس کرونا از برگزاری هر گونه تجمع و البته استفاده از وسایل و ابزار خطرآفرین و غیراستاندارد خودداری کنند.

کمالی با اشاره به اینکه افراد در صورت انفجار مواد محترقه دچار آسیب متعددی می‌شوند، ابرازداشت: آسیب‌ها می‌تواند ناشی از برخورد ترکش ماده انفجاری تا سوختگی حرارتی و یا شیمیایی و یا قرار گرفتن در معرض موج انفجار باشد.

او اعلام کرد: متأسفانه انفجار و سوختگی ها باعث عوارض متعددی مانند نابینایی، قطع عضو، جوشگاه‌های دائمی روی صورت و بدن، ناشنوایی می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان  تصریح کرد: نوجوانان وجوانان بیشترین آمار را در فوتی ها و یا آسیب دیدگی های ناشی از آتش بازی های چهارشنبه پایان سال به خود اختصاص می دهند ، بنابراین ضروری است خانواده ها از نوجوانان خود در روزهای پایان سال بیشتر مراقبت کنند.

انتهای پیام/ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.