معاون اجتماعی پلیس استان همدان به استفاده کنندگان مواد محترقه هشدار داد و گفت: چهارشنبه آخر سال را با حوادث سپری نکنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین بشیری معاون اجتماعی پلیس استان همدان در خصوص چهار شنبه آخر سال گفت: برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال به شکل نادرست موجب شده است تا روز‌های پایانی سال به روز‌های نگرانی و اضطراب برای خانواده‌ها تبدیل شود.

او با اشاره به اینکه بیشترین مصدومان و مجروحین چهارشنبه آخر سال را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند افزود: خانواده‌ها باید خطرات استفاده از مواد محترقه و آتش زا را به فرزندان خود گوشزد کرده و نظارت بیشتری بر رفتار آنان داشته باشند.

بشری با اشاره به مفاد قانونی خرید و فروش مواد محترقه گفت: به استناد قانون مجازات اسلامی هرگونه خرید فروش و قاچاق مواد منفجره و محترقه‌ی غیر مجاز جرم محسوب و برای مرتکبین مجازات تعیین شده و مطابق ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی هرکسی با هیاهو، جنجال، حرکات غیر متعارف یا با تعرض به افراد، مخل نظم و آرامش عمومی گردد و یا مردم را از فعالیت باز دارد، به حبس از سه ماه تا یک سال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

معاون اجتماعی پلیس استان همدان با تاکید بر اینکه پلیس با فروشندگان موادمحترقه برخورد خواهد کرد،گفت: به منظور جلوگیری از حوادثی از قبیل آتش سوزی، خسارت مالی و جانی توصیه می‌شود شهروندان از استفاده مواد محترقه و آتش زا جدا خودداری نموده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را سریعا به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش نمایند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
کاش مردم رعایت کنند و هر خانواده ای مراقب فرزندان خودش باشه . گاهی اوقت ترقه بازی های خطرناک حوادث جبران ناپذیری را ابرای مردم رقم خواهد زد .