مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۱۰ شهر و ۱۷ روستای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در این استان کتابخانه عمومی ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد خلیل‌مقدم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۰ شهر و ۱۷ روستای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در این استان کتابخانه عمومی ندارد.

او افزود: شهر‌های گوجان و فیل‌آباد در شهرستان فارسان، دستناء در شهرستان کیار، سرخون در شهرستان اردل، بازفت در شهرستان کوهرنگ، هوره در شهرستان سامان، مُنج و سردشت در شهرستان لردگان و طاقانک و سودجان در شهرستان شهرکرد از ظرفیت کتابخانه عمومی بی‌بهره است.


بیشتر بخوانید


خلیل مقدم اضافه کرد: روستا‌های خوی و وانان در شهرستان شهرکرد، ده‌چشمه در شهرستان فارسان، خراجی در شهرستان کیار، شوراب‌صغیر در شهرستان سامان، بوگر، ارمند علیا و سفلی، برجویی، دومکان، ده‌صحرا و بردبُر در شهرستان خانمیرزا و منجرمویی، شهرک برآفتاب، دهنو میلاس، باغ انار میلاس و شهرک مأموره در شهرستان لردگان جزو روستا‌های بالای ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار جمعیت هستند که هنوز کتابخانه عمومی در این روستا‌ها راه‌اندازی نشده است.

او به فعالیت ۱۷ کتابخانه عمومی در شهرستان شهرکرد اشاره و تصریح کرد: با وجود فعالیت هشت کتابخانه عمومی در شهرکرد، اما همچنان محله‌های غرب، منظریه و معلم در مرکز چهارمحال و بختیاری کتابخانه عمومی ندارد.

خلیل مقدم با اشاره به فعالیت ۶۱ کتابخانه عمومی در استان یادآور شد: از این تعداد ۵۵ کتابخانه عمومی به صورت نهادی و شش کتابخانه عمومی به صورت مشارکتی فعالیت می‌کند.

او ادامه داد: تعداد کتابخانه‌های عمومی نهادی استان ۵۲ باب بود که امسال سه کتابخانه به آن افزوده شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار