مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاه و بین کارگاهی آموزش فنی و حرفه‌ای از سوی صاحبان بنگاه‌های اقتصادی مورد استقبال قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افشین رحیمی گل خندان مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی در حاشیه نشست مسئولان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با مدیران بنگاه‌ها و تشکل‌های اقتصادی گفت: خوشبختانه استقبال واحد‌های صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی از ایجاد مراکز کارآموزی جوار کارگاه و بین کارگاهی بسیار مثبت ارزیابی می‌شود.

او افزود: چنان که تاکنون ۲۵ واحد صنعتی مجوز آموزش درجوار دریافت کرده اند و همچنین در سفر اخیر رئیس سازمان آموزش و فنی کشور ۶ واحد صنعتی دیگر از جمله زعفران سحرخیز، نوین زعفران، فولاد خراسان و ... به این حوزه ورود پیدا کردند.


بیشتر بخوانید



مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: مقرر است که تفاهم نامه‌ای میان اتاق بازرگانی مشهد و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای با محوریت همکاری‌های آموزشی به امضا برسد. بدین ترتیب که اتاق بازرگانی مشهد از یکسو در اجرای آموزش‌ها با اداره کل فنی و حرفه‌ای همکاری لازم را خواهد داشت و از سوی دیگر این نهاد پل ارتباطی میان صنعت، خدمات و کشاورزی با سازمان ارائه دهنده مهارت خواهد بود.

رحیمی گل خندان با بیان اینکه کارکنان و پرسنل واحد‌های صنعتی و افراد جویای کار از جمله گروه‌های هدف این تفاهم نامه خواهد بود، بیان کرد: بازه زمانی این تفاهم نامه ۳ ساله خواهد بود و به استناد آن حداقل ۱۰۰ واحد صنعتی در قالب جوار، می‌توانند ارائه دهنده آموزش‌ها باشند همچنین براساس تفاهم نامه مذکور، ۳ مرکز تخصصی توسط اتاق بازرگانی برای ارائه آموزش‌ها ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.