به مناسبت روز شیراز، جشنواره بین‌المللی کارتون مترو، در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدرضا سهرابی دبیر جشنواره بین‌المللی کارتون شیراز گفت: جشنواره بین‌المللی کارتون مترو ۲۰۲۱ اردیبهشت سال آینده در شیراز برگزار می‌شود.

او از همه هنرمندان این عرصه برای حضور در این جشنواره کارتون دعوت کرد و گفت: این جشنواره به همت سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز، اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ و همزمان با هفته شیراز در این شهر برگزار خواهد شد.

سهرابی با اشاره به نگاه ویژه شهردار شیراز و رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری به جایگاه فرهنگ و هنر در روابط اجتماعی و بین‌الملل، افزود: فرهنگ، پیش زمینه رفتار‌های اجتماعی و مدنی در جامعه و تحقق این امر، در گرو آموزش و بهره گیری از ابزارهایی، چون هنر است.

دبیر جشنواره بین‌المللی کارتون متروی شیراز نمونه وار به مقوله ترافیک در شهر اشاره کرد و گفت: ناهنجاری‌های ترافیکی ریشه در رفتار‌های ترافیکی ما دارد و تغییر در رفتار‌های ترافیکی در گرو فرهنگ ترافیکی و فرهنگ با آموزش اتفاق می‌افتد.

او اضافه کرد: بر همین پایه و در پی نگاه انسان محور به پدیده‌های شهری و از سوی دیگر، ترسیم چهره شهر شیراز به عنوان کلان شهری در جهان، سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز تصمیم گرفت با بهره‌گیری از هنر کارتون به عنوان هنری جهانی، جشنواره یاد شده را در گستره بین‌المللی و همزمان با هفته شیراز برگزار کند.

سهرابی همچنین با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره بین‌المللی کارتون شیراز در رسانه‌ها و سایت‌های تخصصی و معتبر جهانی کارتون، از علاقمندان درخواست کرد تا برای دریافت فرم و فراخوان جشنواره به نشانی metro.shiraz ۲۰۲۱@gmail.com تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار