یک مشاور تحصیلی درباره برنامه‌های راهبردی و مطالعاتی ایام عید برای کنکوری های ۱۴۰۰ پیشنهاداتی ارائه کرد.

حسین چگنی مشاور تحصیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ایام عید همیشه به عنوان یک بازه زمانی بسیار مهم برای افراد کنکوری مطرح بوده است. در واقع ایام عید به عنوان یک بازه طلایی برای کنکوری هاست. امسال با توجه به غیرحضوری بودن مدارس، از اهمیت این بازه زمانی برای افراد کنکوری کاسته می‌شود. از طرفی هم ۹۰ درصد کنکوری‌ها طبق برنامه راهبردی آزمون‌ها در حال مطالعه هستند.

چگنی بیان کرد: معتقدیم ایام عید یک بازه طلایی برای مرور و تثبیت مطالب است. در نتیجه نحوه و حجم مطالعه متفاوت و زیاد است. در بیشتر برنامه‌های راهبردی تلاش بر این است که کنکوری‌ها بتوانند کل پایه‌های دهم و یازدهم را در بازه زمانی ایام عید مطالعه کنند؛ البته با یک حجم زیاد مطالب رو به رو هستیم. اگر قبلا بچه‌های کنکوری در مرحله اول کتاب را مطالعه می‌کردند و بعد تست می‌زدند؛ در این بازه زمانی بهتر است که تست‌های غلط و نزده را مرور کنند و بعد از زدن تست هر قسمت، درسنامه آن قسمت را مطالعه کنند. در واقع هدف از این برنامه؛ نقطه زنی و شناسایی دقیق نقطه ضعف‌هاست که باعث رفع اشکال هم خواهد شد.

این مشاور تحصیلی مطرح کرد: بسیاری از بچه‌های کنکوری در این ایام به سمت کتاب‌های مخصوص عید و تغییر منابع حرکت می‌کنند که این رویکرد توصیه نمی‌شود و داوطلبان تا تست‌های نزده و غلط را مرور نکرده اند نباید به سمت مطالعه کتاب و منبع سطح بالاتر بروند. در واقع برنامه پیشنهادی این است که ایتدا یک کتاب را به طور کامل تست بزنند و بعد به سمت کتاب بالاتر بروند.

او افزود:  باید ۵۰ درصد دروس عمومی تا کنون مطالعه شده باشند و در این بازه زمانی پیشنهاد می‌کنیم داوطلبان روی تست‌های جامع عمومی و کنکور سال‌های قبل سرمایه گذاری کنند. بچه‌های کنکوری سعی کنند هر روز یک آزمون عمومی را تست زنی کنند و در ادامه تحلیل را هم انجام بدهند.

چگنی افزود: برای دروس تخصصی، تست زنی آزمون‌های جامع را در فروردین ماه پیشنهاد نمی‌کنیم وبهترین راهکار شناسایی نقاط ضعف و ایرادهاست.

چگنی گفت: در خصوص استراحت بچه‌های کنکوری توصیه می‌شود در بازه ۲۰ روزه ابتدای سال نهایتا ۲ تا ۴ روز استراحت در نظر گرفته شود. البته این میزان استراحت به عملکرد بچه‌های کنوری هم بستگی دارد؛ در صورتی که مطالعه قبل از عید به خوبی صورت گرفته است داوطلبان می‌توانند بازه زمانی استراحت را بیشتر در نظر بگیرند. اما اگر احساس نیاز به مطالعه می‌کنند باید زمان استراحت خود را کاهش دهند.

در پایان تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌ها متاسفانه دید و بازدید در ایام عید دارند و پیشنهاد ما این است بچه‌های کنکوری در کتابخانه دروس را مطالعه کنند البته بچه‌های کنکوری می‌توانند از شلوغی‌ها به عنوان یک فرصت استفاده کنند؛ چرا که در زمان کنکور ممکن است صدا‌های مختلفی مانند برگه و صندلی به گوش برسد و این یک فرصت برای تمرین حفظ آرامش و تمرکز است.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
:/
۰۹:۳۲ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
این جوجه هم شد مشاور تحصیلی؟!
دلیل نمیشه با رتبه ی سه هزار پزشکی بومی اوردی بشی مشاور
Iran (Islamic Republic of)
یاسینم
۱۲:۴۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
چگنیِ عشق.حسین بهترین مشاور کنکوره!
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۲۳:۴۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۰
خدایا زودتر کنکور بدم تموم شه بره ...خیلی خستم داغونم
Iran (Islamic Republic of)
ملیسا رحمانی
۰۹:۳۴ ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
من همین طور واقعا داغون شدم
آخرین اخبار