نخستین خط تولید کاشی سنتی در تربت حیدریه در کارخانه کاشی سنتی به بهره‌برداری رسید با راه اندازی این خط سالانه ۳ میلیون قطعه کاشی سنتی در مجموعه کارخانه کاشی زرین تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد باقری رئیس هیئت مدیره کارخانه کاشی تربت حیدریه گفت: خط تولید کاشی زرین، کاشی‌های سنتی (کوتینگی) را با قابلیت رنگ آمیزی طلا و نقره در طرح‌های مختلف و با طراحی لیزری تولید می‌کند.

اوافزود: ۱۰۰ درصد کاشی‌های سنتی قابلیت صادرات به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و عراق و مصرف در داخل کشور را دارد و به صورت عددی فروخته می‌شود.

رئیس هیئت مدیره کارخانه کاشی تربت حیدریه ادامه داد: این خط تولید با ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و با ایجاد ۱۰۰ فرصت شغلی در مجموعه کاشی زرین تربت حیدریه راه اندازی شده است

باقری بیان کرد: میزان تولید کاشی‌های سنتی در حال حاضر در این کارخانه ماهیانه ۱۳۰ هزار قطعه است که با راه اندازی فاز دوم آن در آینده نزدیک در هرماه توان تولید ۲۵۰ هزار قطعه به آن افزوده می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۹۰ درصد ماشین آلات این خط تولید در داخل و به دست متخصصان ایرانی تولید شده است تصریح کرد: بهره از توان داخلی در این طرح یک میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته است.

انتهای پیام//ا. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.