اهالی محله بزرگ بقعه متبرکه پیر مراد بافق از نبود ساماندهی پارک تفریحی، نبود امکانات رفاهی و پیگیری‌هایی که به نتیجه نرسیده ناراضی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محله قلعه بافق یکی از قدیمی‌ترین محله این شهر است و در شرق شهرستان قرار گرفته و در ابتدای این محله بزرگ بقعه متبرکه پیرمراد قرار گرفته است.

با توجه به اینکه این بقعه یکی از  بنا‌های تاریخی و مذهبی شهرستان بافق است اهالی این محله از نبود ساماندهی پارک تفریحی آن که به پیرمراد مشهور است، گلایه‌مند هستند.

نبود امکانات رفاهی و فرسودگی این پارک از یک سو و پیگیری‌هایی که به نتیجه نرسیده از سوی دیگر باعث نارضایتی اهالی شده است.

با وجود اینکه بقعه پیرمراد از آثار دوره صفوفی ثبت ملی شده انتظار میرفت این مکان وضعیت بهتری داشته باشد.

پارک تفریحی و بقعه پیرمراد بافق در انتظار توجه مسئولان

موقعیت این پارک و قرار گرفتن در مسیر تردد خیابان آیت الله شیخ محمد تقی بافقی به سمت ایستگاه راه اهن باعث شده این مکان معمولا شلوغ و پرتردد باشد.

رسیدگی نکردن به محوطه سازی این پارک باعث شده ساختمان فرسوده، محوطه تخریب و مکانی برای تجمع زباله‌ها شود.

لیلی رنجبر، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق گفت: دو سال پیش با همکاری هیات امناء مرمت این بقعه آغاز و تعمیر شده است.

او افزود: اما به علت فعال نبودن هیات امناء این بقعه تاریخی، به صورت مخروبه‌ای درآمده هر چند کار محوطه سازی و زیباسازی پارک به عهده‌ی شهرداری است و باید این کار انجام شود.

در ادامه مشکلات با شهردار بافق در میان گذاشته شد که نوروز زاده قول‌های مساعدی در این زمینه داد.

او گفت: مجموعه پارک پیرمراد در دو فاز در حال انجام است، احداث زمبن چمن مصنوعی در بخش اول این پروژه به طور کامل انجام شد.

شهردار بافق تصریح کرد: بخشی از فاز دوم ساماندهی پارک پیرمراد انجام شده و مابقی در حال پیگیری است اما امیدواریم تابستان سال آینده به طور کامل به بهر برداری می‌رسد.

هر چند اقدامات مناسبی هم در کنار این پارک برای ساخت زمین چمن آن شده، اما ساماندهی این پارک در محله پر تردد شهر بافق ضروری است.

انتهای پیام/و

برچسب ها: بقعه تاریخی ، ثبت ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار