فرمانده انتظامی خراسان شمالی خبرداد ؛

دستگیری بیش از ۴ هزار سارق در خراسان شمالی

سردار علیرضا مظاهری گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۳۴ طرح سراسری در خصوص مبارزه با سرقت اجرا شده و ۱۴ باند سارقان حرفه‌ای نیز متلاشی شده اند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   سردار علیرضا مظاهری فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت : در بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد که علت عمده وقوع سرقت‌ها شرایط اقتصادی، شیوع بیماری منحوس کرونا و خصوصا بیکاری بوده است.


بیشتر بخوانید 


او با اشاره به اینکه بیشترین سرقت‌های به وقوع پیوسته در حوزه اماکن خصوصی و عمومی بوده است، افزود: لازمه پیشگیری از وقوع سرقت‌ها این است که هم مردم و هم مسئولان اقدامات بازدارنده را در دستور کار خود قرار دهند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه دستگیری سارقان در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۲۰ درصدی همراه بوده است، تصریح کرد: کشف سرقت‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشته و سرقت احشام نیز در این بازه زمانی ۲۴ درصد کاهش داشته است.

او با بیان اینکه در این مدت ۶۳۶ هزار و ۴۳۵ مورد تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ برقرار شده که در مقایسه با مدت مشابه با افزایش ۱۰ درصدی همراه بوده است،افزود : از این میان ۱۴۰ هزار و ۵۷۷ مورد تماس عملیاتی و ۴۹۵ هزار و ۷۵۸ مورد تماس نیز غیر عملیاتی بوده است.

سردار مظاهری با بیان اینکه در این بازه زمانی جرائم خشن کاهش چشمگیری داشته و سرقت‌های مسلحانه، طلافروشی و بانک نیز صفر بوده است، افزود: با همکاری خوب مردم امنیت پایدار در سطح استان برقرار بوده و در حوزه سرقت‌های به عنف نیز با کاهش بسیار چشمگیری مواجه بودیم.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه در حوزه جعل و کلاهبرداری با افزایش ۳۲ درصدی مواجه هستیم، تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۹۰ درصد پرونده‌های جعل و کلاهبرداری کشف و تعداد ۴۱۴ نفر نیز  دستگیر شده اند.

او  ادامه داد: در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۵ طرح سراسری اجرا و یک هزار و ۴۱۴ نفر نیز دستگیر شده اند.

او با بیان اینکه ارزش کالا‌های کشف شده ۱۷۶ میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: در این بازه زمانی ۳۳ فقره پرونده جرائم اقتصادی نیز کشف و ۳۹ نفر در این رابطه دستگیر شده اند که ارزش این تعداد پرونده کشف شده ۱۰۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار مظاهری با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی ما بحث سرقت‌ها است، افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۴۰۸۰ نفر سارق دستگیر شده اند.

او با بیان اینکه شرایط اقتصادی، شیوع بیماری منحوس کرونا و خصوصا بیکاری که ۸۰ درصد از دستگیر شدگان را قشر بیکار تشکیل می‌دهد از عمده عوامل وقوع سرقت‌ها است، گفت: در این مدت ۳۴ طرح سراسری مبارزه با سرقت و ۱۴ باند سارقان حرفه‌ای نیز متلاشی شده اند.

او با بیان اینکه دستگیری سارقان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: کشف سرقت‌ها نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش داشته و سرقت احشام نیز در این مدت ۴۲ درصد کاهش را به دنبال داشته است.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی به حوزه کشفیات مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۳ تن و ۴۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده، که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: در این بازه زمانی ۴۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش ۲۴ درصدی همراه بوده است.

این مقام ارشد انتظامی در استان با اشاره به اینکه تمرکز ما بر روی فروشندگان اصلی، باند‌ها و ... است، تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون یک هزار و ۱۶۷ طرح اجرا شده که ۵۴ طرح برون استانی بوده است.

او با تاکید بر اینکه در این بازه زمانی ۲۸ هزار و ۲۳۰ عدد انواع مواد محترقه نیز کشف و ضبط شده است، یاد آور شد: در این مدت ۱۵ هزار و ۶۸۲ نفر در حوزه‌های مختلف دستگیر که ۹۳ درصد را آقایان و ۷ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

سردار مظاهری در ادامه به حوزه تصادفات درون شهری اشاره کرد و گفت: در این مدت ۲۴ فقره تصادف فوتی به وقوع پیوسته که در مقایسه با مدت مسابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.