دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه، آمار ثبت‌نام شدگان تایید شده انتخابات شورای شهر‌های استان تا پایان روز یکشنبه ۲۴ اسفندماه را ۴۴۱ نفر اعلام کرد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه، آمار ثبت‌نام شدگان تایید شده انتخابات شورای شهر‌های استان تا پایان روز یکشنبه ۲۴ اسفندماه را ۴۴۱ نفر اعلام کرد و گفت : فضای ثبت نام‌ها نشان از افزایش مشارکت دارد.

او گفت : تعداد ۳۹ نفر از ثبت نام شدگان تایید شده زن و ۴۰۲ نفر مرد هستند.

او بیشترین فراوانی در مدرک تحصیلی ثبت نام شدگان را با ۲۶۹ نفر مربوط به مدرک تحصیلی لیسانس اعلام کرد و افزود: ۱۱۳ نفر فوق لیسانس، چهار نفر دکتری، ۳۴ نفر فوق دیپلم و ۱۴ نفر دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات استان کرمانشاه، میزان ایثارگری ثبت نام شدگان را ۱۶ درصد و سهم افرادی که سابقه عضویت در شورا را داشتند، ۱۷ درصد بیان کرد و افزود: بالاترین تعداد ثبت نام شدگان تایید شده مربوط به شورای شهر کرمانشاه با ۱۳۱ داوطلب و کمترین شهر صحنه با ۹ نفر بوده است.

بالایی، رشد سه شاخص جوانگرایی، استقبال تحصیل کردگان و زنان را نسبت به دوره‌های قبل مشهود دانست و گفت: خوشبختانه در این دوره بیش از ۸۸ درصد داوطلبین لیسانس و بالاتر هستند، ۸۴ درصد داوطلبان زیر ۵۰ سال و حضور زنان از ۲ درصد رشد برخوردار است.

او ادامه داد: در صورت ادامه روند مذکور فضای انتخابات به سمت رقابت و نشاط بیشتر در حرکت خواهد بود.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه گفت: با قطعی شدن ثبت نام ۴۴۱ نفر در روز پنجم، عملا فضای رقابت در ۳۵ شهر استان فراهم و فضا برای یک رقابت جدی و موثر در افزایش مشارکت مردم امید بخش است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.