عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گفت: معلمان باید در بازآموزی و نحوه ارتباط با دانش آموزان برنامه ریزی داشته باشند.

صمد کریم زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: برنامه ریزی فعالیتی مستمر، منظم، منطقی و سیستماتیک برای رسیدن به هدف مشخص است. اگر این عملیات در سطح مدیریت قرار بگیرد، برنامه ریزی آموزشی است و اگر در سطح کوچکتر قرار بگیرد، برنامه ریزی درسی نامگذاری می‌شود. برنامه ریزی درسی بین معلم و شاگرد مطرح می‌شود و برنامه ریزی آموزشی در ارتباط با مسئولان و متخصصان کشور است.

او درباره اهمیت برنامه ریزی درسی گفت: مطالب آموزشی ما در ارتباط با نیاز‌های دانش آموزان جامعه است. نیاز‌های دانش آموزان ما در سال‌های متمادی مثل هم نیست. محتوای چاپ کتاب‌های درسی این مجال را ندارد که هر روز، هر ساعت و هر هفته، خود را با نیاز‌های دانش آموزان مطابقت دهند؛ بنابراین باید معلمان این کمبود را جبران کنند. معلمان می‌توانند در بازآموزی و نحوه ارتباط خودشان با دانش آموزان، برنامه ریزی داشته باشند.

او ادامه داد: معلمان باید به این نکته توجه کنند که آموزش‌های ضمن خدمت تنها برای اضافه شدن حقوق نیست؛ بلکه برای به روز کردن دانش معلم و جبران کسری‌های آن‌هاست؛ لذا مدیران باید برنامه ریزی آموزشی و معلمان برنامه ریزی درسی را فراگیرند.

کریم زاده اظهار کرد: معلمان با تخصص هایی که دارند باید در برنامه ریزی درسی تسلط داشته باشند. آموزش و پرورش باید به گونه‌ای برنامه ریزی کند که معلمانی که رشته شان غیر از برنامه ریزی درسی است، این دانش را فرا گیرند. معلمان همواره باید معلومات خود را از نظر آموزش و روش‌های ارزشیابی تجدید کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار