مدیر کریدور فناوری تا بازار معاونت علمی از تامین تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه‌های سوریه با محصولات ایران ساخت خبر داد.

عماد احمدوند مدیر کریدور فناوری تا بازار و مدیر گروه ترویج ستاد فناوری نانو در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در چند سال گذشته تعداد قابل توجهی فناور در کشور داشتیم که آن‌ها به مرحله رفع نیاز بازار داخلی با محصول خود رسیده اند.

او توضیح داد: اکنون یکی از اهداف اکوسیستم نوآوری و دستگاه‌های مربوطه مانند معاونت علمی و صندوق نوآوری وشکوفایی ایجاد و توسعه بازار‌های صادراتی است؛ در واقع هدف این است که محصولات داخلی با رقبای خارجی خود رقابت کرده و وارد بازار جهانی شوند.

احمدوند درباره فعالیت‌ها در حوزه صادرات افزود: اقدامات متنوعی در حال انجام است که یکی از آن‌ها ایجاد پایگاه‌های صادراتی در کشور‌های مختلف است و چند نمونه از آن‌ها به عنوان خانه نوآوری و فناوری در چین، کنیا و سوریه افتتاح شده است.

مدیر گروه ترویج ستاد فناوری نانو درباره افتتاح مرکز نوآوری در سوریه توضیح داد: در سوریه شرایط بعد از جنگ وجود دارد یعنی نیازمند بازسازی کشور هستند در واقع صنایعی که آسیب دیده اند، باید احیا بشوند. در این کشور فضای پژوهشی و دانشگاهی نیازمند رشد و توسعه است؛ بر این اساس در مرکز نوآوری سوریه که به تازگی افتتاح شده است اقدامات زیادی صورت گرفت.

این مقام مسئول درباره یکی از فعالیت صورت گرفته گفت: یکی از کار‌هایی که قرار است انجام بشود و با وزیر علوم سوریه تفاهم نامه نیز امضا شده تجهیز آزمایشگاه‌های سوری با محصولات دانش بنیان ایران ساخت است.

احمدوند بیان کرد: طی توافق انجام شده مقرر شد تا  با تجهیزات مورد تایید شرکت‌های داخلی  آزمایشگاه‌های سوری را مجهز کنیم و با توجه به تجربه‌ای که در داخل کشور داشتیم و شرکت‌های حوزه لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی در نمایشگاه‌ها عملکرد بسیار مطلوبی داشتند و نیاز داخلی کشور را به خوبی رفع کرده اند، پتاسیل صادرات این محصولات بسیار بالاست.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار