معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم مطرح کرد؛

رشد ۳۰ درصدی فعالیت انجمن‌های علمی

غفاری گفت: از سال ۱۳۹۲ تا به امروز شاهد رشد ۳۰ درصدی انجمن‌های علمی بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی حرکت اظهار کرد: انجمن‌های علمی با توجه به قدمتی که دارند به بلوغ رسیده اند و جایگاه بسیار عالی رتبه‌ای را اخذ کرده اند.

او افزود: از سال ۱۳۹۲ تا به امروز شاهد رشد ۳۰ درصدی انجمن‌های علمی بوده ایم. تاکنون رشته‌ای را نداشتیم که دارای انجمن علمی نباشد. از سال گذشته تاکنون در تلاشیم تا انجمن‌های بین رشته‌ای بیشتری را ایجاد کنیم.

غفاری با بیان اینکه ارتباط و پیوند انجمن‌های علمی با مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری حائز اهمیت است، تاکید کرد: انجمن‌های علمی، دیگر در نقطه تاسیس نیستند بلکه توجه به ظرفیت، تجربه و ارتباط خوب آن‌ها با هم رشته‌های شان باعث می‌شود با مجموعه‌های بیرون ارتباط بگیرند و نیاز‌های شان را رفع کنند، به طوریکه امروزه شاهد فعالیت‌های خوب اتحادیه و انجمن‌های علمی دانشجویان هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ادامه داد: جشنواره بین المللی حرکت در مرداد  ۹۸ در دانشگاه الزهرا برگزار شد، برنامه ریزی کرده بودیم تا در اسفند ۹۸ در دانشگاه تبریز برگزار شود اما به علت ویروس کرونا چنین شرایطی فراهم نشد با این حال توانستیم امسال دو جشنواره بین المللی حرکت برگزار کنیم.

غفاری تاکید کرد: بستر‌های مورد نیاز برای برگزاری نشست‌های مجازی در اختیار انجمن‌های علمی قرار گرفته و آئین نامه‌های مربوطه به دانشگاه ابلاغ شده است.

او گفت: سالانه در برگزاری این سیزده جشنواره با رخداد‌های تازه‌ای مواجه شده ایم و شاهد اضافه شدن بخش‌های بین المللی به جشنواره و پیوستن دانشجویان بین المللی به آن بوده ایم که بسیار حائز اهمیت است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار