معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

گسترش جشنواره حرکت، حاصل تلاش دانشجویان است

غفاری گفت: گسترش جشنواره حرکت، بیش از هرچیزی حاصل تلاش دانشجویان است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز ( شنبه، ۲۳ اسفند) نشست خبری سیزدهمین جشنواره بین المللی حرکت با هدف ارائه آثار و دستاورد‌های اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی دانشجویی با حضور غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

غفاری در این نشست اظهار کرد: برگزاری سیزدهمین جشنواره حرکت مختص فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی سراسر کشور است.

او افزود: حضور دوستان و همه بزرگوارانی که در این دوره سهمیم بوده اند نشان از اهمیت جایگاه این فعالیت بزرگ و درخشان دارد.

غفاری تصریح کرد: گسترش جشنواره حرکت، بیش از هرچیزی حاصل تلاش دانشجویان است، دانشجویانی که از همان روز‌های آغازین نسبت به این امر مهم اقبال نشان دادند و مشارکت خود را اثبات کردند و با تلاش و فعالیت خود آغازگر یک حرکت علمی و مستقل در فضای دانشگاهی کشور شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: اگر تاریخ و روند این جشنواره را بررسی کنیم به این نتیجه دست می‌یابیم که روزانه بر ارزش‌های آن افزوده شده و جشنواره به سطح ملی و جهانی در امور بین المللی رسیده است. این عوامل، حاصل اهتمام و تلاش یکایک افرادی است که از گذشته تا امروز جشنواره حرکت را دنبال کرده و به آن توجه کرده اند.

غفاری بیان کرد: در باب اهمیت و لزومت جشنواره باید گفت که نام خوبی برای این جشنواره یعنی عنوان «حرکت» انتخاب شده و نشان از فعالیت دانشجویان دارند، باید گفت که بالندگی، رشد و تکاپوی یک جامعه چیزی جز اهتمام و تلاش دانشجویان در فضای علمی نیست.

او افزود:در دنیای علم برای اینکه فعالیت افراد به نتیجه برسد نیاز به تلاش شبکه‌ای حرکت و فعالیت‌های دانشجویی و دانشگاهی دارد تا بتواند خود را در یک منظومه یا در یک مجموعه تعریف کند، شکل گیری این شبکه و منظومه، طبیعتاً بیش از هرچیزی نیاز به اتصالات و ارتباطات دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: انجمن های علمی دانشگاه ها یک هدف مهمی را از قبیل تشکیل انجمن های بین رشته ای دنبال می‌کنند.اگر در عرصه و حوزه علم دنبال چنین موضوعاتی باشیم، دیدگاه ما در عرصه جهانی توسعه پیدا می‌کند و به کارایی بیشتری دست خواهیم یافت.

غفاری اضافه کرد: همه علوم با جامعه و مناسبات اجتماعی سروکار دارند و محصلان آن در تلاش هستند تا برای ما یک زندگی خوب ایجاد کنند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار