فعالیت شرکت شهرک‌های کشاورزی بوشهر در سه زمینه

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر گفت: این شرکت در زمینه شهرک‌های شیلاتی، گلخانه‌ای و دامی فعال است.

محسن شریفی شایگان، مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: شرکت شهرک‌های کشاورزی یک شرکت نوپا است که حدود ۵ سال است فعالیت خود را بر اساس ابلاغ وزیر وقت در زمینه شهرک‌های شیلاتی، گلخانه‌ای و دامی فعال است.

او ادامه داد: فعالیت شرکت شهرک‌های کشاورزی از فرآیند مستندسازی شروع می‌شود یعنی با استفاده از مهندسی معکوس عملیات تملک زمین و گرفتن مجوز‌های حامل‌های انرژی (آب، برق و گاز) را انجام می‌دهد تا پروژه برای سرمایه‌گذاری که طی فراخوانی انجام می‌شود.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر افزود: در طول ۵ سال فعالیت شرکت شهرک‌های کشاورزی، بوشهر بزرگترین و اولین شهرک شیلاتی کشور را به مساحت سه هزار و ۶۱۱ هزار هکتار در منطقه رود شور بندر ریگ که ویترینی برای استان و کشور است را حدود استارت زده است.

شریفی شایگان با بیان اینکه پس از فراخوان افراد توانمند در زمینه شیلاتی هدایت این شهرک‌ها را در رود شور به دست گرفته‌اند، عنوان کرد: این افراد یک شرکت تعاونی تشکیل داده‌اند و به عنوان مجری دولت فعالیت خود را شروع کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه اکنون در شهرک شیلاتی رودشور حدود ۹۷ درصد کانال کنی‌ها انجام شده است، بیان کرد:  این شهرک ۵۳ قطعه ۵۰ هکتاری دارد و بیش از ۸۰ درصد قطعات آن تعیین تکلیف و واگذار شده است.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر گفت: بهره برداران از ۱۴ قطعه در ۶۵۰ هکتار فعالیت خود را مزارع شهرک شیلاتی رودشور را شروع کرده‌اند.

شریفی شایگان عنوان کرد: ابتدا دولت بنا نداشت هزینه‌ای بابت زیرساخت‌های این شهر پرداخت کند، اما در سفر رئیس‌جمهور دولت هزینه تامین برق را برعهده گرفت و ۸۰ میلیارد تومان تخصیص داد که پارسال ۲۰ میلیارد برای شبکه داخلی هزینه شد.

او ادامه داد: اکنون یک شهرک گلخانه‌ای با استفاده از سلول‌های خورشیدی در منطقه رستمی تنگستان و یک شهرک گلخانه‌ای دیگر نیز به صورت هیدرو پونیک در بندر دیر در حال واگذاری و تملک زمین است برای این این دو پروژه سرمایه‌گذاران خوبی تقاضا داده‌اند و امیدواریم به سرانجام برسند.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر افزود: استارت یک مجتمع واحد تکثیر پرورش میگو و ماهی در منطقه تنوب دیلم و روده شور زده شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.