فرمانده سپاه عاشورا گفت:ماندگاری دفاع مقدس مبتنی بر رسانه است و بر این اصل می‌توانیم آن را حفظ کرده و به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشوراگفت:در حوزه دفاع مقدس ترویج نظام فکری مجاهدان فی سبیل الله یک مکتب است،شهدا باعث دوام انقلاب و سرافرازی آن شدند،ایشان انسان‌هایی با فضیلت بودند که تمام مرز‌های فکری را درنوردیدند.

اوافزود:چندین نگاه در زمینه رسانه است،مثلآ نقد و انتقاد خوب است،اما اگر دنبال رشد وتعالی باشیم باید آسیب شناسی کنیم و اگر این آسیب شناسی درونی و عمیق باشد،می‌تواند موثر‌تر باشد.

اوگفت:موضوع بررسی فرهنگ دفاع مقدس بعد از شهید آوینی انجام نشده و تنها شخصیتی که در مورد فرهنگ دفاع مقدس و رسانه و ادبیات آن تلاش می‌کرد او بود و آن را به فضای گفتمانی جامعه آورد این نیز کار عظیمی بود.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد:امروز واقعا جای امثال شهید آوینی‌ها خالی است و تک تک شما عزیزان می‌توانید،همانند او باشید و هر قدر در جامعه بشری جلو می‌رویم نقش رسانه بی بدیل‌تر می‌شودو در تاریخ هم دیده شده که جنگ‌ها باعث پیدایش مکتب‌های سیاسی و فکری شده است.

سردارخرم با تاکید بر اینکه در حوزه رسانه و جنگ با تمام قوا عمل نکردیم و باید برای تبدیل روایت‌ها برای مکتب انقلاب در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن عمل کنیم اظهار داشت:افتخارات دفاع مقدس فتوحات جغرافیایی نیست،اما هم رهبری معظم انقلاب و هم امام راحل دنبال ذخایر فرهنگی و معنوی دفاع مقدس بودند،دفاع مقدس ما دفاعی اندیشه‌ای و فکری بود، جنگ را مردم اداره کردند و فرزندان این مردم تمام قله‌های انسانی را فتح کردند،بعنوان مثال شهید سلیمانی معجزه انقلاب اسلامی بود که از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

او تصریح کرد:این جلسه نماد قدردانی از کسانی است که در زمینه رسانه دفاع مقدس فعالیت می‌کنند،امیدواریم این ظرفیت پایدار بماند و در ترویج این فرهنگ عظیم در رسانه موفق باشیم.

در پایان مراسم از فعالان رسانه استان تجلیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.