دهمین جشنواره موسیقی استان سمنان با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در آیین اختتامیه دهمین جشنواره موسیقی استان سمنان که به صورت مجازی برگزار شد گفت: در این دوره از جشنواره بیش از ۳۰۰ اثر از ۵۰۰ شرکت کننده و در رشته‌ها و انواع ساز‌ها ارسال شده بود.

در این جشنواره ۳۰۰ اثر در بخش رقابتی شرکت کردند که ۲۵ اثر از هنرمندان کشور و سایر آثار از هنرمندان استان سمنان بود.

در بخش آزاد هم ۹۵ موسیقی دان با ارائه ۶۰ اثر شرکت کردند که در پایان بیش از ۱۵۰ نفر در بخش‌های رقابتی، آزاد، پژوهشی و مهمانان خارج از استان سمنان با رای هیات داوران انتخاب و برگزیده شدند

در اختتامیه دهمین جشنواره موسیقی استان سمنان از دو هنرمند موسیقی پیشکسوت همایون میرمعصومی و احمد امامی تقدیر شد.
در آیین اختتامیه دهمین جشنواره موسیقی استان سمنان که به صورت تلفیقی (حضوری و مجازی) برگزار شد، فرماندار سمنان از برگزاری تلفیقی این مراسم تمجید و این اقدام را الگویی مناسب برای برگزاری سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سال آینده عنوان کرد.

نادر فخری، اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری را برای ارتقای نشاط اجتماعی در جامعه لازم دانست و گفت: اعتبار مناسبی برای پروژه در حال ساخت مجتمع فرهنگی هنری سمنان پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز برگزاری جشنواره موسیقی با یک هزار عنوان اثر را به عنوان هدف و برنامه انجمن موسیقی این استان در سال ۱۴۰۰ بیان کرد.

فرشید فلاح جشنواره موسیقی را فرصت مناسبی برای شناسایی و معرفی استعداد‌های موسیقی استان دانست و گفت: از این جشنواره‌هاست که چهره‌ها و هنرمندان گمنام شناسایی و در سطح ملی معرفی می‌شوند.

او  تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری بهره گیری از فضای مجازی را در برگزاری برنامه‌ها و تولید محتوای دینی و فرهنگی در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.