رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تا کنون ۴۲ مورد ابتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در استان شناسایی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در جمع خبرنگاران از ثبت ۴۲ مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در استان خبر داد و گفت: این آمار در استان با تهران برابری می‌کند و مخاطرات استان قزوین به علت نزدیکی به پایتخت و پر تردد بودن زیاد است.

نامدار درباره محدودیت‌های اعمال شده در سگزآباد برای پیشگیری از افزایش شیوع کرونای انگلیسی افزود: در این شهر همان محدودیت‌هایی که در روستای حسین آباد آبیک اجرا شد، اعمال می‌شود تا اتفاق حادی در منطقه و استان نیافتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مسن بودن جمعیت سنی و زیاد بودن تراکم جمعیت در استان باعث عامل انتقال کرونا است.

نامدار افزود: اولویت واکسیناسیون با افرادی است که بیش از ۶۵ سال سن دارند، اما در مراحل بعدی واکسیناسیون سهیمه‌ای هم برای قشر خبر نگار در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تا زمانی که تمام دنیا واکسینه نشود محیط امن نخواهد بود.

نامدار افزود: ایران و کوبا در حال ساخت واکسن مشترک هستند و این واکسن در ایران تولید می‌شود.

او اضافه کرد: شاید نتوان سفر‌ها را لغو کرد، اما می‌توان مخاطرات آن را کم کرد در غیر این صورت اردیبهشت شرایط سختی خواهیم داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه از ضعف در زیر ساخت‌های درمانی و کمبود تجهیزات در این زمینه سخن گفت.

نامدار افزود: بیمارستان ۲۲ بهمن ۱۰۰ سال قدمت دارد که با یک حادثه ممکن است آسیب ببیند.

به گفته او، این بیمارستان به علت فرسودگی حکم تخلیه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: برای ساخت بیمارستان هزار تخت خوابی بالغ بر ۱۷ جلسه با استاندار و نمایندگان برگزار شده است تا زیر ساخت‌های درمانی استان بهتر شود.

نامدار افزود: در یک سال گذشته سلامت مادی و معنوی مردم آسیب دیده است که برای جبران آن یک همت جمعی می‌خواهد.

او با بیان اینکه نیروی کاری و زیر ساخت حوزه بهداشت و درمان استان بسیار کم است، گفت: ضریب محرومیت در استان را ۳ و نیم حساب کرده اند که این باعث می‌شود نتوانیم از پزشکان متعهد به خدمت استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در دوره کرونا ۶۵ تخت آی سی یو به استان اضافه شد که موفقیت خوبی برای استان محسوب می‌شود.

نامدار افزود: همچنین در این مدت بخشی از مشکل نیروی انسانی بخش بهداشت و درمان در همین دوره رفع شد که ره آورد خوبی برای استان بود.

نامدار در ادامه از راه اندازی سی‌تی اسکن بیمارستان امیر المومنین خبر داد و گفت: برای بهره برداری از آن منتظر تاییدیه سازمان انرژی هسته‌ای هستیم.

او افزود: بیمارستان رحیمیان در دوره کرونا با توجه به مشکلات و بدهی‌هایی که داشت به دانشگاه علوم پزشکی واگذار و تمام ظرفیت آن به کار گرفته شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به هزینه‌های درمان گفت: باید در استان خیریه‌های درمانی تاسیس شود تا از بیمارانی که تمکن مالی ندارند حمایت شود.

رحمانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این نشست گفت: تا کنون ۳ هزار و ۶۹۵ دوز واکسن به استان اختصاص یافته که هزار و ۲۵۰ دوز آن برای کادر درمان تزریق شده است.

رحمانی افزود: در سگز آباد از حدود ۲۷۰ نفر نمونه گیری شد و ۲۲ مورد کرونای جهش یافته شناسایی شد.

او اضافه کرد: ۴ مورد کرونای جهش یافته در یک خانواده هم در بویین زهرا شناسایی شده است که قرنطینه و ایزوله شده اند و مشکلی ندارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تعداد مبتلایان در سگزآبادبالا است و با توجه به جمعیت هشت هزار نفری آن قرنطینه این شهر سخت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.