در جاده خاکی شورا، آسفالت کارآمدی بزنیم

در حال حاضر با بحران کارآمدی در شورای شهر مواجهیم، افراد متخصص و متعهد وجود دارند، اما کارآمدی لازم برای اداره شهررا ندارند.

شبانی فعال رسانه ای و کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  در خصوص حضور جوانان در انتخابات شورای شهر گفت: حضور جوانان انقلابی، پویا، خلاق، باانگیزه در انتخابات شورا‌ها مفید و کارگشاست، اما در این دوره با سطحی نگری و هیجان انگیزتر بودن جوان‌ها و محافظه کاری ریش سفیدان قدرت طلب مواجهیم.

او افزود: جوانان درگیر آفتی به نام سطحی نگری شده اند که مهمترین دلیل آن پاسخگو نبودن مسئولان شورا‌ها در دوره‌های قبل بوده است.

شبانی گفت: اگر مسئولان قبلی برای انجام دادن یا ندادن وظایف و عملکردشان باز خواست می‌شدند و تاوان می‌دادند، هر کسی توانایی اداره شهر را در خود نمی‌دید.

جراحان شهر چاقوی کارآمدی را دست بگیرند

فعال رسانه ای و کارشناس سیاسی با بیان اینکه حضور هیجانی و بدون تدبیر می‌تواند به ضرر شهر باشد گفت: حضور جوان‌ها بر اساس بیانیه گام دوم مثبت و یک امتیاز است، ولی باعث می‌شود عده‌ای از نخبگان لایق و افرادی که می‌توانند مفید باشند در این بین دیده نشوند.

او گفت: برای اداره شهر به افراد مصلح نیاز داریم، اگر تعداد داوطلبان زیاد باشد مردم به کسانی که مشهورتر هستند رأی می‌دهند و فرصت نمی‌کنند صلاحیت همه نامزد‌ها را بررسی کنند.


بیشتر بخوانید


فعال رسانه ای و کارشناس سیاسی افزود: اگر ۳۰ نخبه فعال و کارآمد نامزد شوند مردم فرصت بررسی صلاحیت و انتخاب اصلح را خواهند داشت.

شبانی بیان کرد: برای رای دادن باید به ۳ اصل تعهد، تخصص و کارآمدی توجه کرد؛ نبود یا نقص در هرکدام از این موارد ما را از رسیدن به هدف محروم می‌کند.

پتک قدرت را بر سر سیاست نزنیم

فعال رسانه ای و کارشناس سیاسی گفت : حس قدرت طلبی در تمام انسان‌ها وجود دارد و کسی که می‌خواهد وارد عرصه سیاست شود نیاز به تربیت و تزکیه نفس دارد تا حس قدرت طلبی در وجودش از بین رود و فضا را برای افراد طماع فراهم نکند.

او ادامه داد : اگر زیرپوسته جوانگرایی بخواهد قدرت طلبی رشد کند قطعا باید آینده خود را در ریش سفیدان قدرت طلب امروز ببینیم.

شبانی گفت : باید مراقب بازی‌ها و توجیهات نفس اماره بود

ابر تبلیغات مجازی جلوی خورشید صلاحیت را می‌گیرد

فعال رسانه ای و کارشناس سیاسی بیان کرد : مطبوعات و رسانه‌ها باید در جهت آگاهی مردم برای اصلاح ساختار‌ها تلاش کنند تا مردم بدانند دنبال چه شاخصه‌هایی در نامزدهای انتخابات باشند.

او افزود : امسال به دلیل شیوع کرونا تبلیغات مجازی پررنگ‌تر خواهد بود، در تبلیغات مجازی نمی‌توان تحقیق کرد و باید مردم برای شرکت در انتخابات و شناخت نامزد‌ها از نظر سیاسی رشد کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار