مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: بنیاد مسکن در صورت تامین اعتبارات، آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن زنجان با بیان اینکه اجرا و بازنگری صحیح طرح هادی، سبب توسعه روستا‌ها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر می‌شود، گفت: در حال حاضر طرح هادی ۱۹۰ روستای استان زنجان نیازمند بازنگری است و در صورت تامین اعتبارات، بنیاد مسکن این استان آمادگی لازم را برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی تمامی روستا‌ها  دارد.

 او با اشاره به اینکه همه ساله بازنگری طرح هادی روستایی از محل اعتبارات ملی و تملک دارایی‌ها در دستور کار این بنیاد قرار می‌گیرد، افزود: اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستا‌ها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، ساماندهی وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستائیان و خدمات زیست محیطی انجام می‌شود.

خواجه ای ادامه داد: این طرح‌ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه این نهاد در زمینه اجرای طرح هادی جلب رضایت عمومی مردم، توسعه روستا و رعایت مسائل زیست محیطی در نظر می‌گیرد، گفت: پیشنهادات طرح هادی قبلی روستا در ابعاد محیطی، جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی و میزان تحقق پذیری آن‌ها نیز در بازنگری جدید باید بررسی، تحلیل و تائید می شود.

خواجه‌ای  افزود: امسال مبلغ اعتبار مصوب جهت تهیه طرح هادی و بازنگری از منابع ملی ۵ هزار و  ۱۸۳ میلیون ریال برای ۱۶ روستا و از منابع دهیاری ۴ هزار و  ۱۳۰ میلیون ریال برای ۷ روستا بوده است.

او تعداد اجرا‌ی طرح هادی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار، را ۴۰۹ روستا بر شمرد و گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۵۷/۲ % و در کشور ۴۶/۲% است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.