در شب سوم شعبان، شب میلاد حضرت امام حسین(ع) حرم مطهر ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) غرق در شادی و سرور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، امشب زائران حرم رضوی از نقاط دور و نزدیک خود را به صحن و سرا و بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام رسانده اند تا میلاد خجسته آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام را به حضرت ثامن الحجج (ع) تبریک و تهنیت بگویند.

امشب سرتا سر بارگاه منور رضوی در شب میلاد با سعادت امام سوم شیعیان جهان چراغانی و آذین‌بندی شده و همزمان با شب میلاد این امام همام نقاره‌های حرم مطهر در صحن و سرای ایشان طنین انداز می‌شود.

همچنین فضای ملکوتی امام هشتم شیعیان جهان امشب با گل آرایی و نورپردازی، برای جشن باشکوه میلاد سومین اختر تابناک امامت و ولایت آذین بندی شده است.

امشب حرم مطهر میزبان عاشقان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت است که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این آستان مقدس حضور یافته‌اند.


بیشتربخوانید



به همین مناسبت امشب ویژه برنامه‌هایی در قالب مراسم جشن اعیاد شعبانیه در بارگاه منور رضوی تدارک دیده شده است.

این برنامه‌ها در شب میلاد سومین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام حسین (ع) مصادف با ۲۶ اسفند از ساعت ۱۸:۳۰ در رواق امام خمینی (ره) بارگاه نورانی حضرت ثامن الحجج (ع) آغاز می‌شود.

قرائت زیارت امین‌الله و مدیحه‌سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از مهمترین برنامه‌های امشب در حرم مطهر رضوی است.

مراسم شام میلاد امام حسین (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی آغاز و با اجرای سرود و همخوانی گروه گلدسته‌های حرم ادامه می‌یابد.

پس از اقامه نماز مغرب و عشاء نیز حاج امیر عارف مداح و ذاکر اهل بیت (ع) به مدیحه سرایی می‌پردازد و زائران از بیانات حجت الاسلام و المسلمین واعظ شهیدی بهره‌مند می‌شوند.

اجرای سرود و همخوانی پایان بخش این مراسم است. این ویژه برنامه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
اسلام علیک یا ابا عبدالله