رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی بوشهر گفت: در چهارشنبه سوری امسال ۱۱ نفر بر اثر استفاده از مواد منفجره، چون ترقه، دچار سانحه و سوختگی شده‌اند.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر عبدالرحیم دادجو رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر بیان کرد: چهارشنبه سوری، یکی از جشن‌های ایرانی است که از غروب آخرین سه‌شنبه ماه اسفند تا پس از نیمه‌شب، برگزار می‌شود و برافروختن و پریدن از روی آتش مشخصه اصلی آن است.

او ادامه داد: اما عده‌ای این آیین را به گونه‌ای نامتعارف برگزار می‌کنند و موجب وحشت مردم و خانواده‌ها می‌شوند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر شمار مصدومان مراسم چهارشنبه‌سوری از دیروز تا صبح امروز (چهارشنبه) را   ۱۱ نفر اعلام کرد و افزود: بر اساس گزارش‌های رسیده یک نفر از مصدومان از ناحیه سر و گردن، یک نفر قفسه سینه و بقیه از ناحیه دست دچار مصدومیت شده‌اند.


بیشتر بخوانید


دادجو  عنوان کرد: حوادث مربوط به چهارشنبه‌سوری در استان بوشهر هیچ فوتی و یا قطع عضو در پی نداشته است.

او گفت: بر اساس آمار‌ها از اول اسفند تاکنون تعداد حادثه دیدگان ناشی از ترقه و مواد آتش‌زا در استان بوشهر ۱۷ نفر بوده است که از این تعداد ۶ نفر بستری و ۱۱ نفر ترخیص شده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر افزود: همچنین چهار مورد از سوختگی‌های ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری درجه یک، ۶ نفر درجه ۲، و ۷ مصدوم نیز درجه دو و سه هستند.

دادجو بیان کرد: ۶ نفر از مصدومان حوادث ناشی از مراسم چهارشنبه‌ آخر سال در استان بالای ۲۰ سال، دو نفر زیر ۱۰ سال  و بقیه زیر ۲۰ سال گزارش شده است.

او با بیان اینکه پارسال در چهارشنبه‌سوری پنج نفر در استان بوشهر دچار حادثه شدند، گفت: با توجه به اینکه امسال ۱۷ حادثه دیده داشتیم، آمار مصدومان افزایش ۱۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.