مدیر کل نوسازی مداری استان همدان از اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های عمرانی آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مرادی، مدیر کل نوسازی مداری استان همدان در بررسی آخرین وضعیت طرح‌های عمرانی آموزش و پرورش اسدآباد گفت: در این شهرستان ۲۳ طرح نیمه کار وجود دارد که برای اتمام ۳ طرح مدرسه شهید سعیدی، کانون پرورشی و تربیتی و استخر فرهنگیان پنج میلیارد تومان اعتبار برای سال آینده تخصیص یافته است.
مرادی کمبود اعتبارات نوسازی را از مهمترین دلایل طولانی شدن تکمیل پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش در استان دانست و گفت: متاسفانه اعتبارات نوسازی مدارس کمتر از یک چهارم است.

او گفت: متاسفانه هم اکنون در دو روستای اسدآباد بنام‌های پیفانج و چشمه بید دانش آموزان از کانکس به عنوان کلاس درس استفاده می‌کنند که مجموع ۳۴ دانش آموز در شش پایه درسی دارد و استفاده از طرح ملی خیرساز تنها راه برون رفت از مشکلات مالی است.

مرادی گفت: هم اکنون در اسدآباد ۳ طرح عمرانی با مشارکت خیرین در دست ساخت است که درصد مشارکت خیرین در این شهرستان ۳۰ درصد است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان افزود: به هر میزان که درصد مشارکت افزایش پیدا کند اعتبارات ملی هم برای تکمیل مدارس بیشتر می‌شود.

کتابی، فرماندار اسدآباد هم سرعت بخشیدن به تکمیل طرح‌های عمرانی آموزش و پرورش را یک مطالبه عمومی دانست و گفت: با قول‌هایی که مدیر کل نوسازی استان دادند انشالله امیدواریم این طرح‌ها شتاب بگیرد.

او گفت: دانش آموزان روستای پیفانج با ۲۲۶ نفر جمعیت با ۲۹ دانش آموز در شش پایه و دانش آموزان چشمه بید با ۲۷ نفر جمعیت با پنج دنش آموز در داخل کانکس درس می‌خوانند که باید این مشکل هر چه زودتر برطرف شود.
انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.