فرمانده انتظامی کاشان از صلح و سازش ۱۰۰ درصدی پرونده‌ها در کلانتری‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ ستاد حسین بساطی، فرمانده انتظامی کاشان گفت: این صلح و سازش ۱۰۰ درصدی در سه هزار و ۳۲۸ پرونده در بخش مشاوره کلانتری‌های کاشان انجام شده است.


او، افزود: بیشترین عنوان این پرونده‌ها به ترتیب مسائل حقوقی، نزاع و درگیری، مشکلات خانوادگی، اجتماعی و سایر موضوع‌های (روانی، فردی و تحصیلی) به ترتیب با دربرگیری ۴۱، ۲۶، ۱۸، هشت و هفت درصد است.

افزایش ۱۷۵ درصدی برخورد با اراذل و اوباش

به گفته او، فرماندهی انتظامی در سال جاری با افزایش ۱۷۵ درصدی برخورد با اراذل و اوباش نسبت سال به گذشته توانست رتبه نخست برخورد با مخلان امنیت (اراذل و اوباش) را در بین ۲۴ شهرستان استان اصفهان کسب کند.


سرهنگ بساطی خدشه‌دار کردن امنیت مردم را خط قرمز نیروی انتظامی دانست و افزود: نیروی انتظامی در تثبیت و تداوم امنیت مردم هیچ‌گونه مماشاتی با اراذل و اوباش ندارد و با مخلان امنیت در این شهرستان قاطعانه برخورد می‌کند.


او، تصریح‌کرد: فرماندهی انتظامی کاشان در حوزه‌های پلیس اطلاعات، پلیس فتا، طرح‌های عملیاتی و معاونت اجتماعی نیز رتبه نخست استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.


فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با تاکید بر اینکه افزایش کشف علمی جرم اولویت نیروی انتظامی از طریق پلیس آگاهی و تجهیزات است افزود: البته مردم مهم‌ترین عامل پیشگیری از وقوع جرم هستند.


سرهنگ ستاد بساطی، افزایش ۶۱ درصدی عملیات‌های پلیس آگاهی کاشان را در سال جاری نسبت به سال گذشته یادآورشد و گفت: پلیس آگاهی در سال جاری ۲۲۰ عملیات را انجام داد.

ثبت ۱۰۵ هزار تماس شهروندان کاشانی با ۱۱۰

او با اشاره به ثبت ۱۰۵ هزار تماس شهروندان کاشانی با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار داشت: بیشترین موضوع این تماس‌ها به ترتیب در حوزه‌های مرتبط با راهور و ترافیک، نزاع و درگیری، اموال و اشخاص، مفاسد اجتماعی و سرقت به ترتیب با ۲۷، ۲۴، ۲۲، ۱۱.۵ و ۶.۵ درصد است.


به گفته او، با توجه به اینکه ترافیک نخستین و بیشترین موضوع تماس‌های شهروندان کاشانی با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ است کاهش ترافیک در سطح این شهرستان اقدام‌های جدی و قابل تاملی را می‌طلبد.


فرمانده انتظامی شهرستان کاشان افزود: موضوع نزاع و درگیری نیز به عنوان دومین موضوع تماس شهروندان کاشانی با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ نیازمند کارکرد فرهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله دانشگاه‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌های مردم نهاد است.


افزایش ۳۰ درصدی دستگیرشدگان مواد مخدر

فرمانده انتظامی کاشان اظهار داشت: این نیرو در حوزه کشفیات انواع مواد مخدر افزایش ۱۶ درصدی و در حوزه دستگیری قاچاقچیان و مصرف‌کنندگان افزایش ۳۰ درصدی را از ابتدای سال جاری تاکنون داشته‌است.


سرهنگ ستاد بساطی، از کاهش ۹ درصدی تصادف‌های درون و برون‌شهری کاشان در سال جاری خبر داد و افزود: تصادف‌های جرحی، فوتی و خسارتی نیز به ترتیب ۱۴، ۹ و ۴۸ درصد کاهش داشته است.


او، اظهار داشت: این نیرو در حوزه کشفیات انواع مواد مخدر افزایش ۱۶ درصدی و در حوزه دستگیری قاچاقچیان و مصرف‌کنندگان افزایش ۳۰ درصدی را از ابتدای سال جاری تاکنون داشته‌است.


فرمانده انتظامی کاشان، اجرای ۸۶ طرح عملیاتی در راستای پیشگیری از جرایم را یادآور شد و گفت: ۹۷ درصد پرونده‌ها در حوزه پلیس فتا در کاشان به کشف منجر شده است.


کشف ۱۸ هزار ۵۰۰ مواد محترقه در آستانه چهارشنبه سوری

سرهنگ بساطی تصریح کرد: ۱۸ هزار ۵۰۰ مواد محترقه و ۱۴ کیلوگرم مواد اولیه ساخت آن کشف، ۱۳ نفر دستگیر و با ۶ واحد صنفی عرضه‌کننده مواد محترقه در شهرستان کاشان برخورد شده است.


او، با تاکید بر عزم جدی نیروی انتظامی کاشان در تامین امنیت شهروندان و برخورد با کسانی که سلب آسایش می‌کنند، ادامه داد: نیروی انتظامی مخالف شادی مردم نیست بلکه با ایجاد هرج و مرج، اخلال در نظم و امنیت عمومی و به خطر انداختن سلامتی و جان مردم مخالف است و برخورد جدی می‌کند.

 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.