در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

راه‌اندازی ۹ خانه خلاق در برخی استان‌های کشور

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان گفت: تاکنون ۹ خانه خلاق در استان‌های مختلف راه‌اندازی شده است.

پرویز کرمی، دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق و مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: برای تشویق و حمایت از برخی شرکت‌های صنایع خلاق و نرم که نوپا هستند، مشوق‌های مالی در نظر گرفته‌ایم.

او ادامه داد: اخیرا یک صندوق پژوهش و فناوری ویژه صنایع خلاق توسط معاونت تاسیس شد. ما با سه صندوق وارد مذاکره شدیم و خط اعتباری ویژه‌ای در نظر گرفتیم.

کرمی افزود: به کمک این شرکت‌ها و استاندارد سازی محصولات، ما شانس صادرات محصولات آنها را بالا می‌بریم تا بتوانند بازار مورد نظر خود را پیدا کنند.

او درباره حضور در نمایشگاه‌های خارجی گفت: ما هزینه‌های ۵۰ درصد حضور این شرکت‌ها را در نمایشگاه‌های بین المللی پرداخت می‌کنیم. هم اکنون تعدادی از شرکت‌های خلاق ما در کشور ارمنستان، ترکیه، چین و سوریه در حال فروش محصولات خود هستند.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: در حوزه صنایع خلاق و نرم شرکت‌های فعال در حوزه انیمیشن، جایگاه مطلوبی داریم البته در سایر حوزه‌ها مانند مد و لباس نیز پتانسیل خوبی داریم.

او ادامه داد: ما در خصوص کار‌هایی که انجام دادیم در حوزه صنایع خلاق و نرم چشم انداز روشنی داریم. سال آینده خانه‌های خلاق که یک پلتفرم ایده تا محصول در درون آن شکل گرفته است، ایجاد می‌شوند. تاکنون ۹ خانه خلاق در استان‌های مختلف راه‌اندازی شده است، برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در همه استان‌ها حداقل یک خانه خلاق ساخته شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار