علوی گفت: سمن ها، تشکل‌های مردمی و شیوخ طوایف نقش مهمی در ارتقای سطح سواد سلامتی جامعه و کنترل کرونا ویروس ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نشست صمیمانه مدیران و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی با سید محمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان در زمینه مشارکت سمن‌ها و نقش مؤثر آن‌ها در تشدید طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

سید محمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان در گفتگو با خبرنگار ما با تاکید بر نقش مؤثر سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی در جلب مشارکت مردمی به منظور مقابله با کرونا، آموزش و ارتقای سطح سواد سلامت مردم گفت: اقدامات خوبی از سوی سازمان‌های مردم نهاد در نظارت همگانی و بازرسی‌ها زیر نظر استانداری از ادارات انجام شده است.

او درخصوص آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان بیان داشت: با توجه به اینکه بیشترین راه انتشار بیماری از طریق تماس خانگی، دورهمی‌های خانوادگی و برگزاری تجمع عزاداری و عروسی است، انتظار می‌رود تا سازمان‌های مردم نهاد که از نفوذ خوبی در جامعه دارند، با مداخله مناسب از طریق اقناع عمومی، افزایش سطح سواد سلامت مردم و هماهنگی با شیوخ و افراد ذی نفوذ برای جلوگیری از تجمع‌ها و دورهمی‌های خانوادگی و بکارگیری جوانان فعال در آموزش و نظارت، زمینه را برای قطع زنجیره انتقال ویروس فراهم کنند.

علوی با اشاره به حضور فعال مدیران سازمان‌های مردم نهاد در زمان بحران همچون سیل سال ۹۸، تصریح کرد: از ابتدای کرونا نیز برخی از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد به عنوان بازرس ویژه استاندار خوزستان در ادارات همه شهرستان‌ها فعال بودند، همچنین با حضور در کنار شیوخ و معتمدین محله‌ها در نقاط مختلف استان، در زمینه جلوگیری از برگزاری مراسم عزاداری و عروسی و سایر تجمع‌ها فعالیت کرده اند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان اظهار داشت: سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد نیز آمادگی خود برای تشدید طرح شهید سلیمانی آمادگی اعلام کرده اند که در آموزش و اقناع عمومی و همچنین نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جوامع همکاری صمیمانه داشته باشند.

به گفته علوی، در پایان این نشست صمیمانه پیشنهاداتی جهت رفع مشکلات نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد در اجرای مسئولیت اجتماعی آن‌ها در امر نظارت همگانی در ستاد کرونا از جمله؛ لزوم حضور نیروی انتظامی در محل برای پیشگیری از تجمع مردم قبل از آغاز مراسم عزاداری که از طرف نمایندگان سمن‌ها اطلاع رسانی می‌شود، مطرح و مصوب شد، همچنین تامین وسیله نقلیه از طرف فرمانداری‌ها برای نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد در امر نظارت در ستاد کرونا تصویب شد.

براساس این گزارش؛ سید محمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان و داوودی نماینده سازمان‌های مردم نهاد در استانداری، بدوی مدیر جمعیت سران و عشایر عرب استان، حجت الاسلام جامعی مشاور جمعیت سران و عشایر عرب خوزستان و نمایندگانی از سازمان‌های مردم نهاد در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.