استاندار زنجان با حضور در میان مردمی که برای تأمین مرغ مورد نیاز خود به صف شده اند، گفت: با تمام توان این مساله را پیگیری و حل خواهیم کرد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان دیروز چهارشنبه به همراه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان و معاون اقتصادی استانداری به میان مردم رفت و از نزدیک برخی مشکلات و مسائل پیرامون توزیع مرغ را که سبب تشکیل صف های طولانی در این شرایط کرونایی شده است را بررسی کرد.

او در این بازدید سرزده که از چند واحد عرضه کننده مرغ در منطقه بیسیم زنجان انجام شد، پای درد و دل و گله‌مندی‌های مردم و عرضه کنندگان مرغ در خصوص کمبود این فراورده دامی، توزیع دیرهنگام و سختی‌ها و تبعات منفی صف‌های طویل در شرایط کرونایی نشست.

شهروند سالمندی که حضور شخص استاندار زنجان در کنار مردم را امیدی برای حل مشکل مرغ و صف‌های طولانی دیده بود ضمن اظهار خستگی از ایستادن در صف های طولانی مرغ خطاب به استاندار گفت: هر روز در صف مرغ هستم، اما باز هم دست خالی به خانه باز می‌گردم و ۲۰ روز است که نتوانسته ام مرغ بخرم.

استاندار زنجان هم خطاب به این شهروند و دیگر افراد حاضر در صف، افزود: من اگر امروز اینجا و در میان شما هستم، برای رفع مشکل شما در خصوص خرید مرغ است و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.

حقیقی با تأکید بر اینکه مشکل ما خرید مرغ به تعداد زیاد از طرف مردم نیست، گفت: اگر مردم بخواهند حتی با خرید ده ها مرغ، آن را در یخچال خانه برای مصرف خود ذخیره کنند، ایرادی ندارد و هیچ حرفی در این مورد نداریم.

او ادامه داد: مشکل اصلی و دردآور خرید مرغ از سوی رستوران داران و عرضه کنندگان مرغ به‌صورت قطعه بندی است که متاسفانه این کسبه مرغ را در حد کلان می‌خرند و مرغ ۲۰ هزار تومانی را با قیمت بالا به مردم برمی‌گردانند.

استاندار زنجان خرید مرغ دولتی توسط فروشندگانی که آن را به صورت  قطعه بندی‌شده و با قیمت بالاتر به مردم عرضه می کنند و راننده‌هایی که مرغ دولتی را از استان زنجان خارج می‌کنند را از دیگر دلایل کمبود این فرآورده دامی و تشکیل صف‌های طولانی عنوان کرد و گفت: باید از فعالیت این دسته از افراد که  گوشت مرغ را در زنجان با قیمت پائین خریداری کرده و در استان‌های دیگر به قیمت بالاتری می‌فروشند جلوگیری کنیم.

او تأکید کرد: همه تلاشمان را می‌کنیم تا با توزیع به موقع و کافی مرغ، به ویژه در مناطق محروم، از ازدحام و تشکیل صف در این شرایط سخت کرونایی پیشگیری کنیم.

حقیقی دستورات لازم جهت هماهنگی در راستای توزیع بیشتر مرغ، در برخی از نقاط شهر را به رئیس صنعت معدن و تجارت داد و افزود: در نقاط کم برخورداری که مردم توان خرید گوشت را ندارند بایستی  با افزایش میزان مرغ توزیعی شرایط خرید آسان بدون حضور در صف را برایشان فراهم کنیم.

استاندار زنجان گفت: سهمیه توزیعی مغازه‌های این راسته را بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم افزایش دهید تا مردم بیش از این در خصوص خرید مرغ دچار مشکل نشوند.

او در حین این بازدید با یکی از توزیع کنندگان مرغ هم که ماسک نزده بود به شدت برخورد و دستورات  لازم جهت تعطیلی و پلمب این مرغ فروشی را صادر کرد.

استاندار زنجان با ابراز تاسف از رفتار ناشایست این عرضه کننده مرغ که با وجود صف طولانی جلوی مغازه، بدون ماسک در مغازه حاضر شده بود، گفت: در این شرایط سخت کرونایی وقتی که می‌بینم سهل انگاری و بی توجهی امثال شما به مسائل بهداشتی، باعث شیوع بیشتر کرونا می‌شود و مرگ شهروندان را رقم می‌زند آتش می‌گیرم.

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.