اشتغالزایی برای ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در پتروشیمی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد

معاون امور اقتصادی استاندار گفت: با احیاء ۲۱ واحد راکد صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد برای ۳ هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حشمت‌الله صمیمی‌دوست معاون امور اقتصادی استاندار در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به فعالیت کارگروه درسال ۹۹ گفت: ۳ طرح پتروشیمی دراستان درحال اجرا هستند که حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در گچساران و دهدشت اشتغالزایی ایجاد کرده و در سال آیند این میزان به ۴ هزار و ۷۰۰ نفر می‌رسد.

حشمت‌الله صمیمی‌دوست از ۳۳ طرح جهش تولید با اشتغالزایی ۱۲ هزار نفر به عنوان دیگر طرح‌ها در سطح استان یاد کرد و افزود: بسیاری از مشکلات این ۳۳ واحد در کار گروه بررسی و برطرف شد و در حال حاضر طرح‌ها از پیشرفت کاری خوبی برخوردار هستند.

او با بیان اینکه ۱۵۵ واحد صنعتی و صنفی از محل بند الف تبصره ۱۸ استفاده و ۷۷ میلیارد تومان تسهیلات جذب کردند بیان کرد: تا پایان بهمن ماه ۲۱ واحد صنعتی و معدنی راکد با هزینه ۱۶۳ میلیارد احیاء و زمینه اشتغال ۳۴۰ نفر فراهم شده است، البته این آمار باید جمع‌بندی نهایی شود.

صمیمی دوست با اشاره به بخشنامه جدید ابلاغی ۲۵ اسفند وزارت صمت، گفت: طبق بخشنامه جدید واحد‌هایی که در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند نیازی به استعلام محیط زیست ندارند و دیگر نیازی نیست سرمایه گذاران در دستگاه‌های اجرایی سرگردان باشند.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.