معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت:امسال یک هزار میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای حوزه اشتغال و سرمایه گذاری در این استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ظاهر پورمجاهد,معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان در جلسه کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه گذاری و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان همدان، با بیان اینکه امسال یک هزار میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌ای حوزه اشتغال و سرمایه گذاری در این استان پرداخت شده است افزود: با وجود برخی مشکلات اقتصادی ناشی از اعمال تحریم‌ها و همچنین همه گیری ویروس کرونا، اقدامات موثری برای  حمایت از واحد‌های تولیدی استان همدان انجام شده است.

او ادامه داد: درهمین ارتباط ۴۶۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب اشتغال روستایی با سود ۶ درصد به متقاضیان در استان همدان پرداخت شده که نقش موثری در ایجاد فرصت‌های اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: همچنین ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات ایجاد اشتغال نیز در سطح استان همدان پرداخت شده است.

پورمجاهد افزود: ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود چهار درصد نیز برای تقویت حوزه مشاغل خانگی و خود اشتغالی با انعقاد تفاهم نامه در قالب مشاغل (کارگاه های) کوچک و زودباده در استان همدان پرداخت شده است.

به گفته او، این تسهیلات بانکی عموما به خانوار‌های مددجوی بهزیستی، کمیته امداد و دیگر نهاد‌های حمایتی استان همدان و به منظور ایجاد مشاغل خانگی و توانمندسازی این افراد پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان اظهار داشت: همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیز در حوزه مسکن روستایی و ودیعه مسکن به متقاضیان در سطح استان همدان پرداخت شده است.

پورمجاهد تصریح کرد: این تسهیلات با هدف رفع مشکل مالی زوج‌های جوان فاقد مسکن برای تامین واحد مسکونی پرداخت شده است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.