شناسایی بیش از ۱۰۰ نخبه از بین فرزندان تحت حمایت کمیته امداد در اردبیل

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل گفت: بیش از ۱۰۰ نخبه قرآنی، علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی از بین فرزندان خانوار تحت حمایت شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در حاشیه مراسم تجلیل از نخبگان و استعداد‌های برتر که همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل در سالن جلسات کمیته امداد برگزار شد، گفت: بیش از ۱۰۰ نخبه قرآنی، علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی از بین فرزندان خانوار تحت حمایت شناسایی شده‌اند که برنامه‌های متنوعی برای شکوفایی هرچه بیشتر استعداد‌های آن‌ها در طول سال صورت می‌پذیرد.

او با اشاره به اینکه ۱۵ نفر از این نخبگان که به مدارج عالی دست پیدا کرده بودند، مورد تجلیل قرار گرفتند، بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای بهره‌گیری از استعداد و توانایی‌های این نخبگان صورت گرفته تا بتوانیم با استفاده از آن، به سایر کودکان و نوجوانان تحت حمایت کمک کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت دارای استعداد‌های نهفته‌ای هستند، افزود: می‌کوشیم با کشف استعداد‌های مددجویان، مسیر آن‌ها را برای رقم زدن آتیه‌ای درخشان هموار کنیم.

دشتی با اشاره به اینکه هرچقدر حمایت‌ها از دانش‌آموزان بی‌بضاعت بیشتر شود آن‌ها آینده را روشن‌تر خواهند دید، گفت: با کمک‌های خیران و نیکوکاران آتیه‌ای سرشار از امید برای کودکان و نوجوانان نیازمند ترسیم خواهد شد.

او در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کمیته امداد استان اردبیل با حضور چشمگیر و نفرات برتر قرآنی توانست رتبه سوم کشوری را در مسابقات «باران وحی» کسب کند، افزود: ۲۳ نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل در جشنواره کشوری «باران وحی» امسال حائز رتبه‌های برتر شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه «کانون فرهنگی تربیتی الغدیر» کمیته امداد استان اردبیل نیز رتبه نخست کشوری را در سال‌جاری کسب کرده است، بیان کرد: در کنار خدمات حمایتی، ارائه خدمات فکری و فرهنگی به خانوار تحت حمایت را در دستور کار قرار داده‌ایم تا آن‌ها با خودباوری به سمت خودکفایی حرکت کنند.

دشتی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد را ترویج سبک زندگی اسلامی در بین خانوار تحت حمایت عنوان کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌های قرآنی، فرهنگی، علمی و ورزشی زمینه شکوفایی استعداد‌های فرزندان خانوار تحت حمایت را فرا هم می‌سازد.

حسین شایقی، رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه انسان‌های فرهیخته الگویی برای تربیت نسل‌های آینده هستند، بیان کرد: فرهیختگان بر روی اقشار مختلف جامعه تاثیرگذار هستند که باید زمینه معرفی آن‌ها فراهم شود.

او با بیان اینکه نخبگان و استعداد‌های برتر تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل در بحث فرهنگی، علمی و ورزشی سرآمد هستند، افزود: با وجود اینکه این کودکان و نوجوانان از خانوار‌های کم‌برخوردار و بی‌بضاعت محسوب می‌شوند، اما با تلاش و کوشش توانسته‌اند افتخارات بسیاری را برای خود و خانواده‌شان کسب کنند.

شایقی با اشاره به اینکه باید سایر دانش‌آموزان و دانشجویان، نخبگان کمیته امداد را الگوی خود قرار دهند، اعلام کرد: بنیاد نخبگان نیز در زمینه توانمندسازی، مهارت‌آموزی، برنامه‌های فرهنگی و ارائه تسهیلات به نخبگان این نهاد خدمات‌رسانی خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.