رئیس مرکز مشاوره پلیس کرمان گفت: ظهور بیماری کرونا ویروس باعث سردرگمی و تغییر شرایط زندگی مردم شده که اثرات روانی مخربی را به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ مهدیه کارگر، رئیس مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: در حال حاضر در زمان شیوع ویروس کرونا، مردم به دلیل کاهش ارتباط‌های فردی، خانوادگی و... احساسات منفی را تجربه می‌کنند.

او افزود: محدودیت‌های گسترده‌ای مانند ممنوعیت مسافرت که نشان دهنده نوع جدیدی از قرنطینه است، در کنترل و مدیریت بیماری موثر است، اما اثرات روانی منفی بر جامعه دارد و گسترش شایعات و نگرانی‌ها در زمینه‌های مختلف ازجمله شیوع ویروس جهش یافته، انتقال سریع‌تر آن، شلوغی و افزایش تردد‌ها اضطراب افراد را بالاتر می‌برد.

سرهنگ کارگر تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا، ترس تعمیم یافته ناشی از ترس در میان مردم بودن و ترس از خود ویروس شایع است و هر دو این رفتار‌ها می‌تواند مانع از کنترل بیماری شود.

او افزود: مدت قرنطینه طولانی تر، ترس از بیماری، خستگی روانی، اطلاعات ناکافی و ضرر مالی از عوامل استرس‌های زمان قرنطینه هستند که قرنطینه اغلب تجربه ناخوشایندی است مانند جدا شدن از عزیزان، از دست دادن آزادی، اطمینان نداشتن نسبت به وضعیت بیماری و بی حوصلگی می‌تواند در مواقع خاص اثرات چشمگیری ایجاد کند.

سرهنگ کارگر تصریح کرد: نبود قطعیت و پیش بینی پذیری پایین این بیماری، نه تنها سلامت فیزیکی افراد را تهدید می‌کند بلکه سلامت روانی افراد به ویژه از نظر احساسات و شناخت را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد که می‌طلبد همه افراد درزمان شیوع کرونا و ایام تعطیلات عید نوروز با مدیریت فکر، رعایت بهداشت فردی و دستورالعمل‌های بهداشتی، درخانه ماندن و... از این بیماری در امان باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار