آمارهای بیان شده نشاندهنده رشد استان مرکزی در زمینه صادرات ماهی، مرغ، تخم مرغ و سایر نهاده ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محسن شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: صادرات ماهیان زینتی از این استان به خارج از استان امسال نسبت به سال گذشته چهار برابر افزایش یافت.

محسن شانقی افزود: یک میلیون و ۱۲۸ هزار و ۵۲۴ قطعه با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات سال گذشته ۲۷۱ هزار و ۲۱۰ قطعه بوده است.

او ادامه داد: ۱۸۱ هزار کیلوگرم آلایش مرغی نیز از ابتدای سال جاری به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش دارد.

شانقی گفت: ۳۱۷ هزار و ۳۴۰ کیلوگرم پای و پنجه مرغ در قالب چهار محموله امسال به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: ۵۳۰ هزار و ۳۵۰ کیلوگرم تخم مرغ خوراکی نیز در قالب ۲۲ محموله امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

او ادامه داد: ۵۷۶ هزار عدد تخم مرغ نطفه دار نیز امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌است.

شانقی با بیان اینکه امسال ۲۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم خمیر مرغ منجمد در قالب یک محموله به خارج از کشور صادر شد گفت: صادرات این حوزه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از صادرات ۲۳۰ هزار کیلوگرم پودر گوشت از استان مرکزی به خارج از کشور خبرداد و افزود: صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد: ۱۵۰ هزار کیلوگرم عسل امسال در قالب یک محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: سه میلیون و ۳۶۷ هزار و ۳۲۰ کیلوگرم گوشت مرغ منجمد در قالب ۱۴۳ محموله امسال از این استان به خارج از کشور صادر شد که صادرات این بخش نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۷۴ برابر افزایش یافته است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.