مدیر کل دامپزشکی استان یزد در مورد تشخیص فرآورده‌های خام دامی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، فاتحی نیا، مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: گوشت استحصال شده تا ۲۴ ساعت در سردخانه در دمای صفر تا منفی ۴ درجه قرار گرفته تا بیماری‌هایی از قبیل تب کریمه کنگو و بسیاری از ویروس‌ها برطرف شده و بعد بارگیری انجام می‌شود.

او افزود: گوشتی که از مغازه‌های و فروشگاه‌های مجاز عرضه می‌شود، برای مصرف از نظر دامپزشکی مشکلی ندارد.

فاتحی نیا گوشت مهمور به مهر دامپزشکی، داشتن برچسب بهداشتی و تاریخ کشتار را از جمله استاندار‌های گوشت قرمز بر شمرد و عنوان کرد: عمر و ماندگاری مصرف و فرصت عرضه از زمان استحصال گوشت در دام سبک (گوسفند و بز) دو روز و در دام‌های سنگین ۵ روز است.

استاندار‌های مرغ سالم

مدیر کل دامپزشکی استان همچنین داشتن کد بهداشتی و درج تاریخ تولید بر روی بسته بندی را از جمله استاندار‌های مرغ دانست و اعلام کرد: فروشگاه‌ها به مدت ۷۲ ساعت فرصت عرضه مرغ به مصرف کنندگان دارند.

او همچنین رنگ صورتی گوشت را از نشانه‌های گوشت سالم برشمرد.

چگونه ماهی تازه را تشخیص دهیم؟

فاتحی نیا با تاکید بر اینکه شهروندان نباید از خودرو‌های سیار گوشت ماهی خریداری کنند، گفت: مردم در صورت مشاهده چنین تخلفاتی می توانند بهاطلاع دهند.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد تصریح کرد: رنگ آبشش ماهی، بازگشت سطح بدن ماهی به حالت اولیه بعد از فشاردادن و داشتن تاریخ  تولید و انقضاء فرآورده‌ های دامی منجمد را از نکاتی است که خریدار در هنگام خرید باید توجه لازم به این نکات را داشته باشد.

تخم مرغ شانه‌ای بهتر است یا بسته بندی شده؟

فاتحی نیا گفت: تخم مرغ به صورت شانه‌ای و بسته بندی در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود که هر دو روش عرضه، تخم مرغ قابلیت مصرف دارند.

او درج تاریخ تولید بر روی تخم مرغ، نداشتن شکستگی، داشتن نام تجاری و تاریخ تولید را از فاکتور‌های تخم مرغ سالم برشمرد و اضافه کرد: تخم مرغ به هیچ عنوان نباید شسته شود، مصرف کنندگان می‌توانند با دستمال خشک فضولات را برطرف کنند، زیرا شستن تخم مرغ باعث از بین رفتن منافذ تخم مرغ شده و ورود آلودگی به داخل تخم مرغ و پایین آمدن ماندگاری این محصول می‌شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار