کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: طوفان لحظه‌ای و وزش باد بسیار شدید با سرعت متوسط ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بسیاری از مناطق استان اصفهان را روز چهارشنبه در می‌نوردد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ابراهیم هنرمند کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به فعالیت سامانه ناپایدار در سطح استان اصفهان، گفت: آسمان بسیاری از مناطق در سه روز پیش رو قسمتی ابری است و گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: وزش باد شدید تا بسیار شدید با سرعت متوسط بین ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به صورت نقطه‌ای و محلی بسیاری از مناطق استان را از فردا چهارشنبه در برمی گیرد.

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک محلی به ویژه در نیمه شرقی و رگبار‌های پراکنده در نیمه غربی از فردا تا پایان هفته پدیده غالب است.

هنرمند خاطرنشان کرد: با توجه به وزش باد بسیار شدید و طوفان لحظه‌ای احتمال بروز خسارت به تأسیسات شهری و روستایی، آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ای، دکل‌های برق و شکسته شدن درختان، کاهش دید افقی و کیفیت هوا به ویژه در مناطق شرق، شمال و نواحی مرکزی استان وجود دارد، از این تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات، کاهش آسیب‌های احتمالی در محور‌های مواصلاتی و لغو پرواز‌های سبک و بالگرد‌ها توصیه می‌شود.

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش ۲ تا چهار درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.