مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: هفت میلیون و ۷۱۲ هزار و ۷۷ دستگاه وسیله نقلیه از بیست و پنجم اسفندماه ۹۹ تا دوم فروردین ماه امسال در جاده‌های استان اصفهان تردد کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  مهدی خضری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: تردد در جاده‌های شریانی مجهز به تردد شمار برخط در استان اصفهان از ۲۵ اسفندماه ۹۹ تا فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (با احتساب سال کبیسه) ۶۷ درصد افزایش یافته است.

او ادامه داد: ۵۰۶ هزار و ۶۹۴ دستگاه وسیله نقلیه در این مدت به استان اصفهان وارد و ۵۶۸ هزار و ۴۱۵ دستگاه وسیله نقلیه از جاده‌های این استان خارج شده و بقیه آن مربوط به تردد داخل استانی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: تعداد خودرو‌های ورودی و خروجی به استان در این مدت نسبت به سال قبل از آن به ترتیب ۵۱ و ۷۲ درصد افزایش یافته است.

او اضافه کرد: در دومین روز از فروردین امسال ۷۴۸ هزار و ۶۵۱ مورد تردد خودرو در جاده‌های این استان به ثبت رسیده است.

خضری با بیان اینکه این تعداد تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۲ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در این روز ۴۸ هزار و ۵۹۴ خودرو وارد استان شده و ۵۴ هزار و ۸۳۶ خودرو خارج شده است.

او با تاکید بر ضرورت توقف اتوبوس‌ها در اماکن اقامتی استاندارد و بهداشتی برای استراحت و انجام فرائض دینی مسافران، گفت: نظارت بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی استان نیز در این ایام تشدید شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان از مردم خواست برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند و شهروندانی که به هر دلیل قصد تردد در محور‌های مواصلاتی استان را دارند می‌توانند با تماس با تلفن ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

او خاطرنشان کرد: نیرو‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در تمام بخش‌ها اعم از راهداری و حمل و نقل، هم اکنون آماده باش کامل هستند.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به‌عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.